Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Coronakrise får stor kæde til at fremrykke satsning





Tuesday den 7 April 2020 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Egentlig skulle hjemmelevering først være en mulighed for kunderne i 2021. Men en stor have-kæde var valgt at gå hurtigere frem.

Den store kæde af havecentre - Plantorama - har valgt at fremrykke konceptet “Klik & Få leveret.”

Egentlig var det planen, at kunderne først skulle tilbydes hjemmelevering fra 2021. Men nu har coronakrisen fået virksomheden til at gå hurtigere frem, fremgår det af en pressemeddelelse.

- Af sikkerhedsmæssige årsager kommer kunderne i øjeblikket væsentligt mindre ud i deres lokale havecenter end de plejer, men der er ingen tvivl om, at behovet for at komme i haven af lige så stort – hvis ikke større – end normalt, siger Peter Vang Christensen, der er administrerende direktør i Plantorama.

- Det behov vil vi gerne imødekomme med vores nye tiltag, og samtidig gør vi præcis, hvad statsministeren opfordrer til – vi går online, siger han.

I forvejen havde kunderne mulighed for at bestille varer på nettet og afhente dem på parkeringspladsen ved en af kædens butikker. Med begge tiltag håber Plantorama at holde så meget gang i salget, at alle cirka 650 ansatte kan beholde deres arbejde gennem krisen.

Egne lastbiler

Når haveejerne bestiller med Klik & Få, kan de forvente, at det er medarbejdere fra den lokale Plantorama, der pakker ordren og sørger for leveringen.

Alle centre har nemlig to lastbiler til rådighed, som bliver brugt til at levere varer ude til kunderne.

- For at give vores kunder den bedste service har vi besluttet, at organisere vores egen distribution, så det er lokale folk fra nærmeste havecenter, der kommer med varerne. Derfor har vi indtil videre købt 11 og lejet 11 lastbiler, så der er to biler, der kører ud fra hvert af vores 11 havecentre, siger Peter Vang Christensen.

- Ved at bruge vores egne folk sikrer vi, at service og kvalitet lever op til vores standarder, og alle medarbejdere er naturligvis instrueret i at levere varerne med god afstand til kunderne – vi behøver ikke have nogen fysisk kontakt overhovedet, siger han.

LÆS OGSÅ: Dagrofa indfører app-løst koncept for vareudbringning



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD