Coronakrise får stor kæde til at fremrykke satsning
Egentlig skulle hjemmelevering først være en mulighed for kunderne i 2021. Men en stor have-kæde var valgt at gå hurtigere frem.
Den store kæde af havecentre - Plantorama - har valgt at fremrykke konceptet “Klik & Få leveret.”
Egentlig var det planen, at kunderne først skulle tilbydes hjemmelevering fra 2021. Men nu har coronakrisen fået virksomheden til at gå hurtigere frem, fremgår det af en pressemeddelelse.
- Af sikkerhedsmæssige årsager kommer kunderne i øjeblikket væsentligt mindre ud i deres lokale havecenter end de plejer, men der er ingen tvivl om, at behovet for at komme i haven af lige så stort – hvis ikke større – end normalt, siger Peter Vang Christensen, der er administrerende direktør i Plantorama.
- Det behov vil vi gerne imødekomme med vores nye tiltag, og samtidig gør vi præcis, hvad statsministeren opfordrer til – vi går online, siger han.
I forvejen havde kunderne mulighed for at bestille varer på nettet og afhente dem på parkeringspladsen ved en af kædens butikker. Med begge tiltag håber Plantorama at holde så meget gang i salget, at alle cirka 650 ansatte kan beholde deres arbejde gennem krisen.
Egne lastbiler
Når haveejerne bestiller med Klik & Få, kan de forvente, at det er medarbejdere fra den lokale Plantorama, der pakker ordren og sørger for leveringen.
Alle centre har nemlig to lastbiler til rådighed, som bliver brugt til at levere varer ude til kunderne.
- For at give vores kunder den bedste service har vi besluttet, at organisere vores egen distribution, så det er lokale folk fra nærmeste havecenter, der kommer med varerne. Derfor har vi indtil videre købt 11 og lejet 11 lastbiler, så der er to biler, der kører ud fra hvert af vores 11 havecentre, siger Peter Vang Christensen.
- Ved at bruge vores egne folk sikrer vi, at service og kvalitet lever op til vores standarder, og alle medarbejdere er naturligvis instrueret i at levere varerne med god afstand til kunderne – vi behøver ikke have nogen fysisk kontakt overhovedet, siger han.
LÆS OGSÅ: Dagrofa indfører app-løst koncept for vareudbringning
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter