Coop ændrer koncept på flagskibsbutik
Coops højt profilerede Mad Cooperativet butik på Københavns Hovedbanegård skifter navn og koncept.
Coop åbnede i marts 2015 deres flagskibsbutik på Hovedbanegården under stor bevågenhed. Butikken, der er 700 kvadratmeter, indeholdt dengang en stor slagter, en delikatesseafdeling, en café, en bager og et tv-studie. Sidenhen er caféen og tv-studiet forsvundet. Slagterens udvalg er blevet betydeligt mindre, mens to-go-varerne er blevet opprioriteret.
Nu ændrer Coop så også navnet på butikken. Det skriver Coop i en pressemeddelelse. Mad Cooperativet vil nemlig blive omdannet til Brugsen. Hvad det betyder for indretningen, fortæller Coop dog ikke noget om.
- Siden åbningen har vi åbnet de tre første butikker andre centrale steder i København under Brugsen-navnet. Derfor er det naturligt også at gøre det på Hovedbanen og dermed tydeliggøre for kunder og medlemmer, at det er vores butik, siger formatdirektør Jesper K. Andersen i pressemeddelelsen.
Den nye Brugsen kommer til at tilbyde flere måltidsløsninger end Mad Cooperativet. Butikken skal blandt andet bruges til at teste nye færdigretter og måltidsløsninger, som sidenhen vil komme ud i Coops andre butikker. Derudover skriver Coop, at man vil forsøge at teste kombinationen af butik og restaurant i butikken, for at se hvilken konstruktion forbrugerne foretrækker.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter