Coop indgår aftale om tilbudsaviser
En ny aftale giver forbrugerne mulighed for at vælge, om de vil modtage tilbudsaviser fra Coops fem kæder i postkassen.
Nu er det muligt at vælge, om man vil have tilbudsaviser fra Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Irma og Fakta i postkassen.
Det er resultatet af en ny aftale som Coop har indgået med FK Distribution, der står bag den såkaldte NejTak+-ordning, hvor forbrugerne selv bestemmer, nøjagtig hvilke reklamer de ønsker at modtage. Det skriver dagligvarekoncernen i en pressemeddelelse.
- Vi er meget glade for, at Coop er kommet med i NejTak+. Coop er en meget betydelig del af dansk detailhandel, og forbrugerne savnede at kunne vælge reklamer fra Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Irma og Fakta, siger adm. direktør i FK Distribution, Mads Dahl Andersen, og fortæller, at en tredjedel af de henvendelser, som FK Distribution har modtaget vedrørende NejTak+, er kommet fra forbrugere, der har efterlyst reklamerne fra Coop i ordningen.
Tilgodeser forbrugere og miljøet
Også hos Coop er man glad for aftalen.
- Vores mål er, at kun dem der ønsker at modtage vores tilbudsaviser, får dem, siger siger kommerciel direktør Jeff Salter, SuperBrugsen.
Både Forbrugerrådet og miljøminister Kirsten Brosbøl (S) har hilst ordningen velkommen, fordi den tilgodeser både forbrugerne og miljøet. En beregning lavet for FK Distribution viser, at papirbesparelsen vil runde 30.000 tons årligt, når ordningen er fuldt udrullet.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter