Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Coop inddrager verdenskendt forfatter i markedsføringen

Karen Blixen bliver en del af markedsføringen i Coop. Foto: PR.




Thursday den 16 February 2023 kl. 11:48 af: Redaktionen

Ansigtet på en af de mest kendte forfattere herhjemme skal sælge kaffe i tre af Coops dagligvarekæder.

Godt nok vandt hun aldrig en nobelpris i litteratur, men Karen Blixen er alligevel blandt de absolut mest kendte forfattere herhjemme.

På grund af forbindelsen til Afrika, hvor Karen Blixens mest kendte historier foregår, har Coop valgt at gøre forfatteren til frontfigur for et nyt kaffemærke, som er på hylderne i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen.

Ifølge Coop skal kaffemærket hylde Karen Blixen og hendes “principper for social dæredygtig produktion i Afrika.”

Kaffen er udviklet på kafferisteriet African Coffee Roasters i Kenya. Det er ikke langt fra det sted, hvor Karen Blixen havde sin berømte farm.

- Vi har etableret risteriet for at skabe fordele for både vores danske medlemmer og de afrikanske kaffebønder. For det særlige ved African Coffee Roasters er, at vi har skåret alle mellemmænd væk, så bønderne i Kenya får en bedre betaling for deres råvare, siger Thomas Roland, ansvarlighedschef i Coop.

LÆS OGSÅ: 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD