Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Coolshop køber pinlig netbutik

Foto: Pigepakken.dk



Tuesday den 7 April 2015 kl. 11:13 af: Freja Thorbech

I forsøget på at skabe et særligt shoppingunivers for kvinder har danske Coolshop overtaget en netbutik, der har slået sig op på salget af pinlige varer.

Nu kan de 500.000 kvinder, der hver måned lægger vejen forbi netbutikken Coolshop.com, sikre sig menstruationsbind, tamponer og trusseindlæg på abonnementsbasis.

Det sker fordi Coolshop.com, der er en af Nordens største e-butikker, nu overtager netbutikken Pigepakken.dk, der har slået sig op på salget af menstruationsrelaterede varer. Netbutikken har haft succes med at sælge eksklusive månedspakker, der er sammensat efter eget ønske og derudover også indeholder små gratis gaver til selvforkælelse som te, creme eller chokolade, der kan forsøde det, der for nogen kan være en hård tid på måneden. Noget, vi tidligere har skrevet om her på detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Ny pigebutik satser på pinlige varer

En del af særligt kvindeunivers

Ifølge en undersøgelse foretaget af Pigepakken.dk forbinder mange piger det med noget pinligt, når der skal købes bind eller tamponer i supermarkedet. Med abonnementsløsningen slipper de for den pinlige tur i supermarkedet. Coolshop.com, der sælger alt fra computerspil til boligtilbehør online, har de senere år arbejdet målrettet på at skabe et særligt kvindeunivers, og her passer Pigepakken.dk godt ind.

- Coolshop.com har i forvejen 10.000 kunder med et månedsabonnement, og det er en tendens, der vinder mere og mere frem, både herhjemme og i udlandet. Pigepakken.dk har formået at konvertere alt det pinlige og upraktiske ved menstruationsprodukter til en rar luksusoplevelse hver måned. Det passer perfekt sammen med det, vi gerne vil med Coolshops kvindeunivers, og derfor var det oplagt for os at overtage Pigepakken, siger Jacob Risgaard, der er marketingdirektør i Coolshop.com, i en udtalelse.

Det er en gruppe unge kvinder, der indtil nu har drevet Pigepakken.dk, og Jacob Risgaard understreger, at Pigepakken fortsætter med et rent kvindeteam på medarbejdersiden, så den høje grad af kunderådgivning kan opretholdes.

LÆS OGSÅ: Sådan fanger du den kvindelige shopper



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD