Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Chefen for kommunikation har sagt op i Nemlig.com

Den adm. direktør i Nemlig.com, Stefan Plenge, skal ud at finde en ny chef for kommunikation og bæredygtighed.
Foto: Nemlig.com



Wednesday den 2 June 2021 kl. 09:55 af: Kristian Holgersen

Meget mere end et halvt års tid hos Nemlig.com kunne det ikke blive til for kommunikationschefen, som nu har sagt sin stilling op.

Chefen for kommunikation og bæredygtighed i Nemlig.com - Marie-Louise Munter - siger tak for denne gang. Det skriver hun i et opslag på LinkedIn.

Marie-Louise Munter havde første arbejdsdag i Nemlig.com i januar måned og stopper efter planen ved udgangen af juni. Hun fremhæver uenigheder om vejen frem som årsagen til det hurtige brud.

- Jeg har valgt at opsige min stilling hos Nemlig.com, da den valgte strategi ikke stemmer overens med min og rollen ikke blev den, jeg havde forestillet mig, skriver hun.

- Jeg vil gerne tilføje, at det alene handler om min rolle, der ikke blev, som jeg havde håbet. Jeg har kun godt at sige om virksomheden og er fortsat glad nemlig-kunde, fortsætter hun.

En del historier om svære arbejdsforhold for både chauffører og lagermedarbejdere har plaget Nemlig.com gennem de seneste måneder.

Men selve krisehåndteringen har også vakt opsigt. Det gælder i særdeleshed en pressemeddelelse, hvor den adm. direktør, Stefan Plenge, gik til modangreb på fagforeningen 3F og Politiken. Han kaldte i den forbindelse historierne for “den vildeste smædekampagne” og satte spørgsmålstegn ved journalisternes egne arbejdsforhold på Politiken.

Stor fremgang under coronakrisen

De kritiske historier ramte Nemlig.com på et tidspunkt, hvor forretningen ellers var begyndt at blomstre for alvor.

2020 endte med at blive et gennembrudsår for Nemlig.com, som oplevede et en strøm af nye kunder - godt hjulpet på vej af coronakrisen.

En fordoblet medarbejderstab og en stigning i omsætningen på 45 procent taler sit tydelige sprog. Desuden kunne Nemlig.com for første gang nogensinde lande et positivt resultat på driften, da årsregnskabet for 2019/20 blev lagt frem i november.

- I den sidste del af regnskabsåret oplevede vi en sand eksplosion i efterspørgslen, da COVID-19 ramte Danmark, og landet blev lukket ned, hvilket fik væksten til at ramme 100 procent. Til trods for de mange ekstraordinære omkostninger der er forbundet med at vokse så hurtigt, er jeg stolt over, at vi er lykkedes med at fastholde et overskud på EBITDA igennem hele året, sagde Stefan Plenge.

LÆS OGSÅ: Nemlig.com mister kunder efter anklager om kritisable forhold



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD