Chefen for kommunikation har sagt op i Nemlig.com
Meget mere end et halvt års tid hos Nemlig.com kunne det ikke blive til for kommunikationschefen, som nu har sagt sin stilling op.
Chefen for kommunikation og bæredygtighed i Nemlig.com - Marie-Louise Munter - siger tak for denne gang. Det skriver hun i et opslag på LinkedIn.
Marie-Louise Munter havde første arbejdsdag i Nemlig.com i januar måned og stopper efter planen ved udgangen af juni. Hun fremhæver uenigheder om vejen frem som årsagen til det hurtige brud.
- Jeg har valgt at opsige min stilling hos Nemlig.com, da den valgte strategi ikke stemmer overens med min og rollen ikke blev den, jeg havde forestillet mig, skriver hun.
- Jeg vil gerne tilføje, at det alene handler om min rolle, der ikke blev, som jeg havde håbet. Jeg har kun godt at sige om virksomheden og er fortsat glad nemlig-kunde, fortsætter hun.
En del historier om svære arbejdsforhold for både chauffører og lagermedarbejdere har plaget Nemlig.com gennem de seneste måneder.
Men selve krisehåndteringen har også vakt opsigt. Det gælder i særdeleshed en pressemeddelelse, hvor den adm. direktør, Stefan Plenge, gik til modangreb på fagforeningen 3F og Politiken. Han kaldte i den forbindelse historierne for “den vildeste smædekampagne” og satte spørgsmålstegn ved journalisternes egne arbejdsforhold på Politiken.
Stor fremgang under coronakrisen
De kritiske historier ramte Nemlig.com på et tidspunkt, hvor forretningen ellers var begyndt at blomstre for alvor.
2020 endte med at blive et gennembrudsår for Nemlig.com, som oplevede et en strøm af nye kunder - godt hjulpet på vej af coronakrisen.
En fordoblet medarbejderstab og en stigning i omsætningen på 45 procent taler sit tydelige sprog. Desuden kunne Nemlig.com for første gang nogensinde lande et positivt resultat på driften, da årsregnskabet for 2019/20 blev lagt frem i november.
- I den sidste del af regnskabsåret oplevede vi en sand eksplosion i efterspørgslen, da COVID-19 ramte Danmark, og landet blev lukket ned, hvilket fik væksten til at ramme 100 procent. Til trods for de mange ekstraordinære omkostninger der er forbundet med at vokse så hurtigt, er jeg stolt over, at vi er lykkedes med at fastholde et overskud på EBITDA igennem hele året, sagde Stefan Plenge.
LÆS OGSÅ: Nemlig.com mister kunder efter anklager om kritisable forhold
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter