Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Holch Povlsen blander sig i sagen om Nemlig.com

Foto: Pressefoto



Wednesday den 14 April 2021 kl. 11:53

For første gang kommenterer hovedaktionær Anders Holch Povlsen på historierne om Nemlig.com. Han er optaget af kundernes syn på sagen.

Anders Holch Povlsen, som er hovedaktionær i Nemlig.com, reagerer nu på den massive kritik, som netsupermarkedet har været udsat for i den seneste tid.

I en skriftlig kommentar til flere danske medier - herunder Finans og Ekstra Bladet - lægger Bestseller-milliardæren blandt andet vægt på, at han kender Nemlig.com som en “ordentlig og redelig” virksomhed.

- Jeg følger naturligvis udviklingen i Nemlig.com og ser på kritikken med stor alvor, lyder det Anders Holch Povlsen ifølge Finans. Han er optaget af kundernes syn på de aktuelle sager.

- Vi kan ikke være tjent med, at nogen og særligt ikke vores kunder tror, at der er noget forkert i Nemlig.com. Alle medarbejders trivsel og motivation er helt afgørende, og virksomhedens ånd og værdigrundlag er bevis herfor, fortsætter Anders Holch Povlsen.

Dagbladet Politiken har i foråret skrevet flere historier om tvivlsomme arbejdsforhold for chauffører og lagermedarbejdere hos Nemlig.com

Det har blandt andet været fremme, at lagermedarbejdere oplever konstant overvågning og et så voldsomt tidspres, at de må droppe toiletbesøg.

Kalder det for smædekampagne

Historierne i pressen fik Stefan Plenge, der er stifter og direktør i Nemlig.com, til at slå igen. I en pressemeddelelse kaldte han sagerne for en smædekampagne iværksat af fagforeningen 3F med Politiken som pennefører.

- Denne gang går kritikken i Politiken på arbejdsforhold blandt vores egne medarbejdere i varehuset, hvor tidligere medarbejdere kommer med en række usande påstande om, at folk løber rundt i gangene og kravler rundt i reolsystemerne for at pakke varer under et angiveligt umenneskeligt tidspres, udtalte Stefan Plenge.

- Der er også usande påstande fremme om, at der ikke er tid til at drikke en tår vand eller gå på toilettet osv. osv. Dette er simpelthen ikke korrekt, fortsatte han.

Mandag eftermiddag var 3F, Nemlig.com og Dansk Erhverv samlet til et møde, der endte med at vare fire timer. Ifølge 3F blev parterne enige om en frist på 14 dage til at finde på løsninger, der kan afhjælpe problemerne. Det skriver Fagbladet 3F.

LÆS OGSÅ: Fremtidens store salgskanal har fået Holch Povlsen til lommerne



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD