Holch Povlsen blander sig i sagen om Nemlig.com
For første gang kommenterer hovedaktionær Anders Holch Povlsen på historierne om Nemlig.com. Han er optaget af kundernes syn på sagen.
Anders Holch Povlsen, som er hovedaktionær i Nemlig.com, reagerer nu på den massive kritik, som netsupermarkedet har været udsat for i den seneste tid.
I en skriftlig kommentar til flere danske medier - herunder Finans og Ekstra Bladet - lægger Bestseller-milliardæren blandt andet vægt på, at han kender Nemlig.com som en “ordentlig og redelig” virksomhed.
- Jeg følger naturligvis udviklingen i Nemlig.com og ser på kritikken med stor alvor, lyder det Anders Holch Povlsen ifølge Finans. Han er optaget af kundernes syn på de aktuelle sager.
- Vi kan ikke være tjent med, at nogen og særligt ikke vores kunder tror, at der er noget forkert i Nemlig.com. Alle medarbejders trivsel og motivation er helt afgørende, og virksomhedens ånd og værdigrundlag er bevis herfor, fortsætter Anders Holch Povlsen.
Dagbladet Politiken har i foråret skrevet flere historier om tvivlsomme arbejdsforhold for chauffører og lagermedarbejdere hos Nemlig.com
Det har blandt andet været fremme, at lagermedarbejdere oplever konstant overvågning og et så voldsomt tidspres, at de må droppe toiletbesøg.
Kalder det for smædekampagne
Historierne i pressen fik Stefan Plenge, der er stifter og direktør i Nemlig.com, til at slå igen. I en pressemeddelelse kaldte han sagerne for en smædekampagne iværksat af fagforeningen 3F med Politiken som pennefører.
- Denne gang går kritikken i Politiken på arbejdsforhold blandt vores egne medarbejdere i varehuset, hvor tidligere medarbejdere kommer med en række usande påstande om, at folk løber rundt i gangene og kravler rundt i reolsystemerne for at pakke varer under et angiveligt umenneskeligt tidspres, udtalte Stefan Plenge.
- Der er også usande påstande fremme om, at der ikke er tid til at drikke en tår vand eller gå på toilettet osv. osv. Dette er simpelthen ikke korrekt, fortsatte han.
Mandag eftermiddag var 3F, Nemlig.com og Dansk Erhverv samlet til et møde, der endte med at vare fire timer. Ifølge 3F blev parterne enige om en frist på 14 dage til at finde på løsninger, der kan afhjælpe problemerne. Det skriver Fagbladet 3F.
LÆS OGSÅ: Fremtidens store salgskanal har fået Holch Povlsen til lommerne
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter