Change vil indtage USA med Britney Spears-kollektion
Den danske lingerikæde vil gøre sin entré på det amerikanske marked med en ny kollektion lavet i fællesskab med pop-ikonet Britney Spears.
I dag har danske Change og popdronningen Britney Spears premiere på deres første lingerikollektion under det fælles navn The Intimate Britney Spears.
LÆS OGSÅ: Britney Spears samarbejder med dansk kæde
Det sker til modeugen i New York. Og premieren på Britney Spears kollektionen er samtidig Changes premiere på det amerikanske marked, som man vil forsøge at indtage med Britney Spears som medskaber.
Det har vakt stor international interesse og nysgerrighed, at superstjernen er gået sammen med den danske kæde om at lave et nyt fælles brand. Ikke kun fordi pop-ikonet bevæger sig ind på i et nyt kreativt felt, men også fordi Britney Spears ikke blot lægger ansigt til Changes produkter, men i stedet har underskrevet en 20-årig samarbejdsaftale med den danske kæde, hvor hun skal være med til at designe og udvikle kollektionen.
Holder fast i de danske rødder
Indtil videre er det ikke mange billeder af den nye kollektion, som er blevet offentliggjort, men i dag vil den hele blive vist på catwalken i New York.
- Vi har en forventning om at den samlede pakke - pasform, størrelsesudvalg, pris og design - vil udgøre et så attraktivt produkt, at forbrugere verden over vil opfatte det som et aktuelt alternativ til det eksisterende lingeri på markedet. Kollektionen har helt klart sit eget touch og en aktualitet, som vi synes mangler på markedet. Vi håber på, at der vil blive taget godt imod denne nyskabelse, siger direktør og stifter af Change, Claus Walther Jensen, i en udtalelse.
Den europæiske lancering af The Intimate Britney Spears kommer til at finde sted i Forum i København den 25. september, som vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk. Selvom virksomheden sælger sine produkter i en lang række europæiske lande, har man besluttet at holde fast i sine danske rødder.
- Vi ønsker at lave en fest af et show, hvor ikke blot presse og VIP´s er inviteret, men også vores kunder. Vi er en dansk virksomhed, som er opstået ud af en dansk kontekst, og derfor skal vi naturligvis også lancere vores nye brand her. Desuden er København blevet en af de væsentligste modebyer i Europa, siger Claus Walther Jensen.
LÆS OGSÅ: Lingerikæde henter verdensstjerne til modefest i København
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter