Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Byttebutikken - modebranchens mareridt?

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 8 November 2012 kl. 07:30 af: Mette Winkler

Kjolebutikken er et nyt koncept. Et byttekoncept, hvor en ny kjole koster en gammel kjole - og et abonnement på 100 kr. om måneden.

Der er ingen prisskilte på kjolerne i kjolebutikken Resecond i Jægersborggade. De mærkater, der alligevel hænger på kjolerne, fortæller kjolens historie om, hvor den har været brugt tidligere.

I en tid med bæredygtighed og forbrugerfællesskaber dømmer livsstilsekspert Henrik Byager kjolebutikken til at ramme plet.

Vækker grøn interesse

Butikkens indehaver Stine Østergaard er overvældet over interessen og opfordringerne til at udvide til herretøj og Aarhus, fremgår det af en lille præsentationsvideo på butikkens hjemmeside.

- Konceptet bag vores butik er enkel: I stedet for at købe nyt, kommer du med de kjoler, du aldrig bruger ­ og bytter dem til andre smukke kjoler. Vi går ikke op i priser eller mærker, vi går op i kvalitet. Kjolerne må være nye eller gamle, bare de er rene og af god kvalitet, skriver Stine Østergaard på sin hjemmeside.

I kjolebutikken er der ingen begrænsninger for, hvor tit man kan bytte kjoler ud. Prisen varierer i forhold til hvor længe man binder sig. Seks måneder koster 100 kroner per måned.

Butikken har også en app for dem, der ikke bor lige om hjørnet fra Nørrebro i København, hvor alle frit kan uploade kjoler. 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD