Byttebutikken - modebranchens mareridt?
Kjolebutikken er et nyt koncept. Et byttekoncept, hvor en ny kjole koster en gammel kjole - og et abonnement på 100 kr. om måneden.
Der er ingen prisskilte på kjolerne i kjolebutikken Resecond i Jægersborggade. De mærkater, der alligevel hænger på kjolerne, fortæller kjolens historie om, hvor den har været brugt tidligere.
I en tid med bæredygtighed og forbrugerfællesskaber dømmer livsstilsekspert Henrik Byager kjolebutikken til at ramme plet.
Vækker grøn interesse
Butikkens indehaver Stine Østergaard er overvældet over interessen og opfordringerne til at udvide til herretøj og Aarhus, fremgår det af en lille præsentationsvideo på butikkens hjemmeside.
- Konceptet bag vores butik er enkel: I stedet for at købe nyt, kommer du med de kjoler, du aldrig bruger og bytter dem til andre smukke kjoler. Vi går ikke op i priser eller mærker, vi går op i kvalitet. Kjolerne må være nye eller gamle, bare de er rene og af god kvalitet, skriver Stine Østergaard på sin hjemmeside.
I kjolebutikken er der ingen begrænsninger for, hvor tit man kan bytte kjoler ud. Prisen varierer i forhold til hvor længe man binder sig. Seks måneder koster 100 kroner per måned.
Butikken har også en app for dem, der ikke bor lige om hjørnet fra Nørrebro i København, hvor alle frit kan uploade kjoler.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter