Byggemarkedskæde udvider
I anledning af 25 års jubilæum udvider dansk byggemarkedskæde med ni nye byggemarkeder.
Det er ikke kun inden for dagligvarer, at discount er et hit blandt de danske forbrugere, også 'gør-det-selv'-discount, er ganske populært, det har byggemarkedskæden Jem og Fix kunne konstatere.
Kæden, der i år fylder 25 år, har i øjeblikket 90 butikker i Danmark, og forventer i anledning af jubilæet, at udvide dette til 125 butikker frem mod 2016. Alene i år, vil danskerne få ni nye butikker.
Fortsat lavpris
Og det er discountkonceptet, der giver mulighed for at udvide, lyder det fra direktør hos Jem og Fix, Svend Pedersen.
- Netop gode priser er, hvad jem & fix i dag og også fremover vil være kendt for. Danskerne er som aldrig før ekstremt prisbevidste, og det er vores store styrke i kampen om forbrugerne, udtaler han i en pressemeddelse.
Han bakkes op ad bestyrelsesformand, Ib Schmidt Hansen.
- Vi satser på central indkøbsstyring, ingen fordyrende service, en effektiv udnyttelse af butiksarealet og kun få varenumre. Det bliver også kernen i vores fremtidige strategi.
Discountkoncept hånet
Der var ellers engang negative røster og spådomme om byggemarkedets discountkonceptet, lyder det fra direktøren.
- Tænk, hvis vi havde lyttet til alle de 'guruer', der gennem tiden har aflivet discount som et bæredygtigt forretningskoncept. Ja, så havde der ikke været et jem & fix i dag, siger han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter