Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Butikskæde tager hul på stor vækstplan





Friday den 14 June 2019 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Et nyt og større domicil baner vejen for en vækstplan hos kæde med 31 butikker. Flere er på vej.

Kæden af gardin- og boligtekstilbutikker, Botex, sigter efter at blive endnu større.

At flytte hovedkontoret til nye lokaler i Aarhus er første skridt i den nye vækststrategi, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

- Med det nye domicil kickstarter vi en vækstplan, der indebærer en omfattende webshop og en række nye produktserier. Kæden er robust, det går godt, og vi forventer at være mindst ti nye medlemmer i 2022, siger Erik Vinther. Han er kædedirektør i Botex.

- Vi vil starte nye botex-butikker op fra bunden, men vi vil lige så gerne trække eksisterende, selvstændige butikker ind i kæden, fortsætter han.

Overskud fra netbutikken bliver delt ud

Med hovedkontorets nye adresse følger også et stort lager, som bliver fundament for virksomhedens kommende netbutik.

- Vi opererer i en nichebranche, hvor vores kunder forventer, at vi møder op i hjemmet og måler op og monterer gardinerne, siger Erik Vinther

- Derfor kommer webshoppen primært til at indeholde sengetøj, dyner, puder, tæpper og færdigsyede gardiner. Jeg er sikker på, at webshoppen er et stærkt argument, når vi skal tiltrække selvstændige gardinbutikker til botex, siger han.

Netbutikken bliver administreret fra hovedkontoret, og et eventuelt overskud bliver fordelt til medlemsbutikkerne.

Travle gardinbusser

I sidste halvår af 2018 har Botex-kædens 31 butikker oplevet en stigende interesse for gardinbusser. Antallet er kørsler er steget med 51 procent i forhold til samme periode året før.

- En betragtelig del af vores butikkers omsætning kommer fra gardinbusser, hvor medarbejderne kører ud til kunderne og måler op og monterer gardinerne, siger Erik Vinther.

- Først og fremmest ønsker kunderne den gode service og den convenience, som et hjemmebesøg giver. Stigningen skyldes også, at vi har styrket vores digitale univers og sat turbo på vores online markedsføring, forklarer Erik Vinther.

LÆS OGSÅ: Stor butikskæde finder vejen til salgsvækst på svært bogmarked



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD