Butikskæde med særlig investor får ny direktør
En profil med erfaring fra Irma og Synoptik bliver ny direktør for butikskæde, der har fået en fagforening som investor.
Den erfarne erhvervskvinde Mette Dyhr er tiltrådt som administrerende direktør for is- og chokoladekæden Social Foodies. Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse.
Tidligere i sin karriere har Mette Dyhr været marketingchef for både Irma (1999-2008) og Synoptik (2008-2011). Gennem de seneste år har hun desuden været administrerende direktør i Danske Spil (2011-2014) og selvstændig konsulent.
- Social Foodies har en stærk og differentieret position baseret på høj kvalitet og et socialøkonomisk værdisæt. Virksomheden sætter lige nu agendaen for hvordan man kan tænke i både økonomiske og sociale resultater – og jeg ser et kæmpe potentiale for Social Foodies i Danmark såvel som internationalt, siger Mette Dyhr i pressemeddelelsen.
Butikskæden blev grundlagt i 2012 af Thor Thorøe - iværksætteren bag Paradis Is - og modtog tidligere på året en investering på 7,5 millioner kroner fra fagforeningen Lederne.
- Social Foodies har bevist sin bæredygtighed. Danskerne har virkelig taget konceptet til sig og vi er netop blevet kåret til Byens Bedste Søde Sager 2017 af Berlingske AOK. Vi er nu klar til at udvikle os fra at være entreprenører til et endnu skarpere og skalerbart koncept, siger Thor Thorøe.
I alt driver Social Foodies syv butikker i Københavnsområdet og Aarhus.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter