Butikskæde går helt tæt på kunderne i største måling til dato
For at holde trit med udviklingen sætter landsdækkende kæde nu gang i en “historisk” stor måling af kundetilfredsheden.
Kunderne vil stadig have de fysiske butikker. Så meget har Marianne Lyngby-Pedersen - adm. direktør i Bog & idé - lært under coronakrisen.
Men for at blive endnu klogere vil den landsdækkende kæde af boghandlere nu gennemføre en historisk stor kortlægning af kundetilfredsheden.
I de kommende 36 måneder vil Bog & idé måle kundetilfredsheden i alle 114 butikker.
- Vi går meget op i at give vores kunder den bedste oplevelse i vores butikker. Derfor har vi valgt denne ’udefra-ind’-tilgang til undersøgelsen, så vi sikrer os, at vi holder fokus på det, der er vigtigst for kunderne, siger Marianne Lyngby Pedersen i en pressemeddelelse.
En mindre forundersøgelse har allerede givet Bog & idé de første fingerpraj om udviklingen: Kunderne kan lide personlig betjening og mulighed for at få varerne i hænderne.
- Og så vi bliver også bekræftet i, at kunderne ændrer vaner. For eksempel stiller de krav til større sammenhæng på tværs af medier og for første gang ser vi også, at kunderne selv aktivt efterspørger scan selv-løsninger, siger Marianne Lyngby Pedersen.
Kædekontoret Indeks Retail står bag bog & idé, Boghandleren, Legekæden og den nytilkomne Din Lokale Boghandler.
Om målingen
- Bog & idés kundemåling er udviklet i samarbejde med bureauerne morphic og Human Engage.
- Kunderne vil blive mødt af målingen i de fysiske butikker, i nyhedsbreve, på bog-ide.dk og på sociale medier.
- Man forventer at kunne præsentere de første resultater medio oktober 2021.
- Målepunkterne er fundet gennem en mindre forundersøgelse.
Kilde: Bog & idé
LÆS OGSÅ: Indeks Retail sætter en ny boghandlerkæde i søen
| Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter




