Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Butiksansatte stresser over manglende tid

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 10 December 2013 kl. 11:27 - Kilde: hk.dk

Mange detailansatte oplever, at der aldrig er tid nok til at nå alle arbejdsopgaverne, viser en ny undersøgelse.

Det er ikke kun i julen, at de ansatte rundt om i landets butikker har travlt.

I hvert fald oplever hver sjette butikssælger og hver syvende kasseassistent, at der ikke er tid nok i hverdagen til at nå arbejdsopgaverne. Det viser en analyse, som HK Handel har lavet på baggrund af en undersøgelse fra Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø, skriver fagforeningen på sin hjemmeside.

Det er et stort problem, der kan give dårlig trivsel på arbejdspladsen og øge sygefraværet, vurderer Merete Hansen, der er arbejdsmiljøkonsulent i HK.

LÆS OGSÅ: Butiksansatte: Her er den perfekte julekunde

Hos Dansk Supermarked kan man godt genkende billedet af, at medarbejderne oplever en travl hverdag, dog ikke i det omfang, som undersøgelsen viser. Her forsøger man blandt andet at lade chefer og ledere hjælpe medarbejderne med at prioritere deres opgaver, mens bemandingen planlægges efter kundestrømmen, fortæller HR-chef Charlotte Ærthøj Lind til hk.dk.

506 butikssælgere og 121 kasseassistenter i alderen 18-64 år har deltaget i undersøgelsen.

LÆS OGSÅ: Skæve arbejdstider skræmmer butiksansatte væk

Læs hele artiklen på hk.dk


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD