Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Butiksansatte får skældud i julen

Arkivfotoet har intet med artiklen at gøre
Foto: Colourbox



Tuesday den 15 December 2015 kl. 11:22 - Kilde: DR

Ny undersøgelse viser, hvor stor en procentdel af ansatte i landets butikker der lægger ører til ukvemsord fra utilfredse kunder.

Næsten tre ud af fire butiksansatte har prøvet at blive skældt ud eller svinet til af en kunde.

Det viser en ny undersøgelse, som Epinion har lavet for HK Handel, oplyser DR.

- Det er ikke i orden og slet ikke i en tid, hvor de butiksansatte arbejder rigtig mange timer, fordi butikkerne holder længe åbent, siger Susanne Sommerlund, formand for HK Handel MidtVest, til DR i Midt- og Vestjylland.

Susanne Sommerlund hæfter sig ved, at det ikke altid er kassemedarbejderens skyld, at der er kø. Der kan være ekstra mange kunder i butikken eller fejl i stregkoder. Det er i så fald butikkens ansvar, ikke den enkelte butiksansatte.

LÆS OGSÅ: Mange ansatte flygter fra dårlige ledere

Gode råd er gratis

Ifølge Susanne Sommerlund kan kunderne selv være med til at sprede god julestemning i køen:

- Smil til kassemedarbejderen og ønsk hende eller ham god jul. En kvik bemærkning skader heller ikke. Det kan være, at man får en tilbage igen.

Epinion har interviewet 872 medlemmer af HK Handel.

SE VIDEO: Detailekspert: Sådan optimerer butikker julesalget

Læs hele artiklen på DR


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD