Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Burgerkæde kommer tilbage efter et skidt underskudsår

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 9 September 2020 kl. 11:40 af: Kristian Holgersen

Det første underskud i burgerkædes levetid har - indtil videre - vist sig at være en enlig svale. Men i kulissen står coronakrisen og lurer.

Efter et svært 2018, hvor flere investeringer og en ultra varm sommer var med til at farve bundlinjen rød for første gang nogensinde, havde burgerkæden Halifax et klart mål for 2019: At foretage en turnaround.

Og missionen er lykkedes “til fuld tilfredsstillelse,” som ledelsen selv formulerer det i årsrapporten.

- Særligt i lyset af, at der i løbet af året er udvidet med en afdeling på et nyt marked i DK, samt implementeret et nyt, egenudviklet LMS‐system (Learning Management System, red) i organisationen, fremgår det af ledelsesberetningen.

Årets samlede resultat lyder på godt 730.000 kroner, hvilket er en klar fremgang i forhold til underskuddet på over seks millioner året før.

Halifax har 12 danske restauranter med vægt på hovedstadsområdet. Men sidste år luftede burgerkæden ambitioner om at sætte gang i ekspansionen og blive landsdækkende med 20 restauranter. Det kunne Finans berette om.

Alt blev forandret i marts

De gode takter fa 2019 fortsatte i de to første måneder af 2020. Men fra marts så verden pludselig anderledes ud på grund af corona-udbruddet, og det har naturligvis ramt Halifax.

- Omstændighederne taget i betragtning, har året indtil videre været tilfredsstillende, skriver ledelsen og uddyber:

- Vi har under COVID‐19 ikke foretaget nogen afskedigelser, og alle medarbejdere har modtaget deres løn i hele perioden, herunder løn undersygdom til deltidsansatte,som er en væsentlig del af den tryghed, en ansættelse i koncernen skal stå for.

Den digitale infrastruktur får en del af æren, fordi det har styrket muligheden for kontaktfri service. Samtidig har det været muligt at omstille hele organisationen og satse mere på take away-delen, hvor salget er gået op med 50 procent ifølge Børsen.

LÆS OGSÅ: Coronakrisen får burgerkæde til at sadle om



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD