Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Børnetelefonen lander aftaler med to store detailkæder





Friday den 2 November 2018 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

 

På få dage har to store detailkæder annonceret et samarbejde med Børnetelefonen, som gerne vil udvide åbningstiderne.

Hvert år får Børnetelefonen mere end 200.000 henvendelser fra børn, som på en ene eller anden måde har det svært.

Men på grund af manglende ressourcer var det i 2017 kun godt 83.000 opkald, der blev besvaret.

Den statistik skulle gerne se bedre ud, lyder det i pressemeddelelser fra tankstationerne i Cirkle K og Salling Group, som skriver på vegne af Bilka.

Begge detailkæder har netop offentliggjort et samarbejde med Børns Vilkår, som står bag den åbne telefonlinje.

Kampagner i Circle K

Gennem de næste tre år vil Circle K skabe synlighed omkring Børnetelefonen og behovet for at kunne udvide åbningstiderne.

Det sker gennem kampagner i kædens butikker, hvor den første går i luften til december.

- Mange af os tager for givet, at alle børn har muligheden for at tale med en voksen, men det har vi erfaret slet ikke er tilfældet, siger Mette Uglebjerg, BU Manager/VP i Circle K Danmark.

- Derfor vil vi gerne være med til at sætte fokus på BørneTelefonen og samle penge ind i vores butikker. Kampagnen, som går i luften i december, skal derfor helt konkret bidrage til, at BørneTelefonen kan udvide sin åbningstid, fortsætter hun.

Satser på netværk af frivillige

Hos Bilka er fremgangsmåden en lidt anden. Her satser man på at oprette netværk af frivillige. Det skal gøre indsamling af penge nemmere, skriver Salling Group i en pressemeddelelse.

Helt konkret består de frivilliges arbejde i at være til stede to-tre gange om året, når Bilka holder større arrangementer som bagagerumsmarked og bilbanko. De frivillige skal blandt andet uddele flyers og fortælle om, hvad pengene går til.

Over de kommende år vil Bilka indsamle 400.000 kroner til Børnetelefonen. Allerede nu er et tilsvarende beløb kommet i hus.

- Al vores overskud fra de forskellige arrangementer går direkte til BørneTelefonen, og vi har derfor allerede kunnet hjælpe mange børn, siger Nicki Stougaard. Han er eventansvarlig i Bilka.

LÆS OGSÅ: Coop i shitstorm efter donation til velgørenhed



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD