Børnetelefonen lander aftaler med to store detailkæder
På få dage har to store detailkæder annonceret et samarbejde med Børnetelefonen, som gerne vil udvide åbningstiderne.
Hvert år får Børnetelefonen mere end 200.000 henvendelser fra børn, som på en ene eller anden måde har det svært.
Men på grund af manglende ressourcer var det i 2017 kun godt 83.000 opkald, der blev besvaret.
Den statistik skulle gerne se bedre ud, lyder det i pressemeddelelser fra tankstationerne i Cirkle K og Salling Group, som skriver på vegne af Bilka.
Begge detailkæder har netop offentliggjort et samarbejde med Børns Vilkår, som står bag den åbne telefonlinje.
Kampagner i Circle K
Gennem de næste tre år vil Circle K skabe synlighed omkring Børnetelefonen og behovet for at kunne udvide åbningstiderne.
Det sker gennem kampagner i kædens butikker, hvor den første går i luften til december.
- Mange af os tager for givet, at alle børn har muligheden for at tale med en voksen, men det har vi erfaret slet ikke er tilfældet, siger Mette Uglebjerg, BU Manager/VP i Circle K Danmark.
- Derfor vil vi gerne være med til at sætte fokus på BørneTelefonen og samle penge ind i vores butikker. Kampagnen, som går i luften i december, skal derfor helt konkret bidrage til, at BørneTelefonen kan udvide sin åbningstid, fortsætter hun.
Satser på netværk af frivillige
Hos Bilka er fremgangsmåden en lidt anden. Her satser man på at oprette netværk af frivillige. Det skal gøre indsamling af penge nemmere, skriver Salling Group i en pressemeddelelse.
Helt konkret består de frivilliges arbejde i at være til stede to-tre gange om året, når Bilka holder større arrangementer som bagagerumsmarked og bilbanko. De frivillige skal blandt andet uddele flyers og fortælle om, hvad pengene går til.
Over de kommende år vil Bilka indsamle 400.000 kroner til Børnetelefonen. Allerede nu er et tilsvarende beløb kommet i hus.
- Al vores overskud fra de forskellige arrangementer går direkte til BørneTelefonen, og vi har derfor allerede kunnet hjælpe mange børn, siger Nicki Stougaard. Han er eventansvarlig i Bilka.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter