Brillekæde ender et mulehår fra milliarden
Salget holder sig lige under den magiske milliard hos brillekæden Louis Nielsen, der sigter efter en markedsandel på 50 procent.
Hos Louis Nielsen har man flere gange luftet en målsætning om at sidde på halvdelen af brillemarkedet inden for få år.
Så mange briller og linser sælger kæden med 76 butikker endnu ikke, men i det seneste årsregnskab for 2017/18 er der trods alt fremgang at spore.
Som tendensen har været de foregående år fortsætter omsætningen med at vokse - denne gang med næsten seks procent - og lander på 991 millioner kroner. Bundlinjen kan dog ikke holde samme tempo og går en smule tilbage til 59,4 millioner.
Ifølge Finans skyldes det især ansættelsen af nye medarbejdere, som har lagt 30 millioner kroner oven i lønomkostningerne. Og der kan nemt være flere på vej.
- Vi tager det lidt henad vejen. Det er vigtigt for os, at kunderne kan få en tid inden for få dage, siger administrerende direktør Mads Nygaard til avisen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter