Bolia hårdt ramt af norsk valutadyk
Lars Larsens møbelkæde har mistet millioner på, at den norske krone er faldet i kurs.
Den norske krones nedtur har kostet Bolia dyrt, skriver Børsen.
Lars Larsens møbelkæde har i det seneste årsregnskab set overskuddet falde med 25 millioner kroner, fordi den norske krone har været nede i et historisk lavt niveau. Mens kæden i 2012/13 kunne fremvise et resultat på 31 millioner kroner før skat, faldt overskuddet i 2013/14 til 5,3 millioner kroner.
Adm. direktør i Bolia Lars Lyse Hansen siger til Børsen, at det norske kursfald har ramt ekstra hårdt, fordi halvdelen af kædens omsætning ligger i Norge. Til gengæld forventer han, at indeværende regnskabsår vil slå alle tidligere rekorder, da man har brugt det seneste år på at trimme dele af forretningen.
LÆS OGSÅ: Bolia i massiv onlinesatsning
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter