Bolia i massiv onlinesatsning
Møbelkæden åbner nu for netsalg til alle lande i Europa. Direktøren slår fast, at hele verden på sigt skal kunne købe kædens møbler online.
Det skal være slut med kunder, der må kigge forgæves efter Bolias varer, fordi møbelkæden ikke er til stede i det pågældende land.
Det er visionen fra den danske møbelkæde, der derfor udvider onlinebutikken med en engelsk version og levering til hele Europa.
- Det kommer sig egentlig af, at vi har haft så stor efterspørgsel på vores designs, at det er en naturlig ting for os at gøre. At åbne døren og have en kanal, hvor vi kan lede folk hen, siger adm. direktør Lars Lyse Hansen til detailfolk.dk.
Den danske kæde arbejder meget med sociale medier som en del af sin marketingplan, og virksomheden kommunikerer derfor med bloggere fra hele verden.
- Dermed kommer der en interesse for Bolia fra markeder, hvor vi ikke har butikker. Der har vi sagt, at vi bliver nødt til at kunne sælge varer, fordi det er så trist, når folk kontakter os og gerne vil købe vores varer, og vi bliver nødt til at afvise dem, siger Lars Lyse Hansen og griner.
Vil ud i hele verden
Men Bolia vil endnu længere ud end Europa.
- Det her er egentlig første skridt på vejen til den globale impact, vi ønsker, så du - uanset hvor du befinder dig i verden - kan købe Bolias designs. Det her det er første skridt, og så kobler vi flere og flere lande på, efterhånden som distributionssystemerne bliver sat op, forklarer den adm. direktør.
Den danske møbelkæde er klar til at annoncere på de mange nye onlinemarkeder, og her skal de digitale muligheder udnyttes.
- Vi er allerede nu i fuld gang på de sociale medier, men der findes jo en lang række ting, som eksempelvis AdWords, som vi vil smide nogle penge efter for bare at gøre opmærksom på, at vi eksisterer, siger Lars Lyse Hansen.
Han fremhæver igen de mange internationale bloggere, som han også mener kommer til at spille en rolle.
- Der er jo også masser af god energi i at gå igennem de dygtige bloggere, som på den måde kan rydde noget sne for os ved at tale pænt om os og på den måde få kunderne til at besøge vores hjemmeside, siger han.
Parallelt med udvidelsen online, åbner Bolia også fysiske butikker rundt om i Europa.
- Vi er i fuld gang. Det er næsten 'business as usual' for os. Det triller stille og roligt derudaf. De næste butikker, vi åbner, er i Hannover, Stuttgart og Frankurt i Tyskland, siger Lars Lyse Hansen til detailfolk.dk og fortæller, at der netop nu også er konkrete projekter i gang med butikker i Haugesund i Norge og i Amsterdam, hvor kædens første butik på det hollandske marked kommer til at ligge.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter