Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Åbnede sin første butik i år: Dansk tøjmærke vinder pris

Foto: Gestuz på Instagram




Friday den 31 August 2018 kl. 06:00 - Kilde: Alt for damerne

Tidligere på året debuterede dansk tøjmærke som butiksejere. Nu har de vundet den traditionsrige pris Guldknappen.

Tøjmærket Gestuz har netop modtaget Guldknappen, som Alt for damerne har uddelt i mere end 30 år. Det skriver magasinet på sin hjemmeside.

Prisen går til danske tøjmærker, som opnår kommerciel succes gennem godt design og vellykket branding. Tidligere har Ganni, By Malene Birger og Mads Nørgaard fået samme hæder.

Ifølge Frederik Lentz Andersen, fashion director for både Euroman og Eurowoman, har Gestuz kant. Han roser designeren Sanne Sehested.

- Hun forstår at ramme en tidsånd og henvende sig bredt, men viser samtidig, at hun har en bredere kulturel forståelse. For eksempel købte Gestuz sidste år licensen til at bruge den amerikanske rapgruppe Wu-Tangs logo på en kollektion, siger han til Alt for damerne.

- Det nemmeste i verden ville have været at købe et Metallica- eller Guns’n Roses-tryk og tro, at så er man rock’n'roll, men her brød hun med det forventelige, og det var fedt. Det var for de indviede, og det gav en ny dimension, fortsætter han.

Første butik

Tidligere på måneden åbnede Gestuz sin første fysiske butik nogensinde efter 10 år på markedet. Den ligger på Store Regnegade 2 i København.

- Jeg er mere end glad for at kunne annoncere åbningen af den første Gestuz-butik, sagde Sanne Sehested til magasinet Elle tidligere på året.

- Det er virkelig en speciel ting at se brandets DNA blive artikuleret i butikkens interiør og koncept, og jeg ser frem til at have en direkte samtale med vores kunder, fortsatte hun.

Selskabet bag Gestuz, Fashion Shopping ApS, kom igennem regnskabsåret 2016/17 med et overskud på 544.000 kroner - en nedgang på over en million. Alligevel bliver tommelfingeren vendt op.

- Ledelsen anser årets resultat for tilfredsstillende, idet årets resultat er påvirket af omkostninger til flytning til nye lokaler samt andre omkostninger, der ikke forventes til næste år, fremgår det af regnskabet.

LÆS OGSÅ: Alle brands går tilbage hos dansk modekoncern

Læs hele artiklen på Alt for damerne


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD