Åbnede sin første butik i år: Dansk tøjmærke vinder pris
Tidligere på året debuterede dansk tøjmærke som butiksejere. Nu har de vundet den traditionsrige pris Guldknappen.
Tøjmærket Gestuz har netop modtaget Guldknappen, som Alt for damerne har uddelt i mere end 30 år. Det skriver magasinet på sin hjemmeside.
Prisen går til danske tøjmærker, som opnår kommerciel succes gennem godt design og vellykket branding. Tidligere har Ganni, By Malene Birger og Mads Nørgaard fået samme hæder.
Ifølge Frederik Lentz Andersen, fashion director for både Euroman og Eurowoman, har Gestuz kant. Han roser designeren Sanne Sehested.
- Hun forstår at ramme en tidsånd og henvende sig bredt, men viser samtidig, at hun har en bredere kulturel forståelse. For eksempel købte Gestuz sidste år licensen til at bruge den amerikanske rapgruppe Wu-Tangs logo på en kollektion, siger han til Alt for damerne.
- Det nemmeste i verden ville have været at købe et Metallica- eller Guns’n Roses-tryk og tro, at så er man rock’n'roll, men her brød hun med det forventelige, og det var fedt. Det var for de indviede, og det gav en ny dimension, fortsætter han.
Første butik
Tidligere på måneden åbnede Gestuz sin første fysiske butik nogensinde efter 10 år på markedet. Den ligger på Store Regnegade 2 i København.
- Jeg er mere end glad for at kunne annoncere åbningen af den første Gestuz-butik, sagde Sanne Sehested til magasinet Elle tidligere på året.
- Det er virkelig en speciel ting at se brandets DNA blive artikuleret i butikkens interiør og koncept, og jeg ser frem til at have en direkte samtale med vores kunder, fortsatte hun.
Selskabet bag Gestuz, Fashion Shopping ApS, kom igennem regnskabsåret 2016/17 med et overskud på 544.000 kroner - en nedgang på over en million. Alligevel bliver tommelfingeren vendt op.
- Ledelsen anser årets resultat for tilfredsstillende, idet årets resultat er påvirket af omkostninger til flytning til nye lokaler samt andre omkostninger, der ikke forventes til næste år, fremgår det af regnskabet.
LÆS OGSÅ: Alle brands går tilbage hos dansk modekoncern
Læs hele artiklen på Alt for damerneFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter