Her er vinderne af e-handelspriserne 2018
Netbutik med kronisk røde tal på bundlinjen løb med hovedprisen til E-handelsprisen torsdag aften. Se alle vinderne her.
Foran godt 800 gæster i Øksnehallen kunne netsupermarkedet Nemlig.com lade sig hylde som aftenens helt store vinder, da årets E-handelsprisen blev uddelt torsdag aften.
Det skriver arrangøren - FDIH - i en pressemeddelelse.
Nemlig.com vandt ikke bare Guldprisen som årets dygtigste netbutik, men trak også det længste strå i kategorien for Årets Bedste B2C-virksomhed med omsætning på over 50 mio. kroner.
- Nemlig.com er et fyrtårn i dansk e-handel. De er super dygtige til at involvere brugerne, de har styr på logistikken og de har masser af gå-på-mod og tænker stort, forklarer Niels Ralund, administrerende direktør i FDIH.
- Jeg er ikke i tvivl om, at de inspirerer andre virksomheder til også at hæve barren endnu højere, og derfor er det fortjent, at nemlig.com vinder Guldprisen, fortsætter han.
Aftenens priser blev udpeget af 12 juryformænd. De lod sig ikke distrahere af regnskaberne hos Nemlig.com, som har vist underskud konstant siden begyndelsen i 2010. Senest lød tabet på over 30 millioner kroner.
Brugernes favorit
Blandt publikum var også erhvervsminister Brian Mikkelsen ( C ). Han kunne overvære børnetøjsbutikken Kids-world få prisen som brugernes digitale favorit.
- Det betyder så meget. Det er en kæmpe anerkendelse, som vi er meget stolte af. Og som vi glæder os til at dele med alle de andre hjemme på kontoret, for det er jo alle ansatte, der har del i prisen, sagde Annette Nielsen, adm. direktør i Kids-World.
Prisen som Årets E-ener gik til 19-årige Daniel Johannesen, som har netbutikken Watery.dk. Sammen med de øvrige seks nominerede fik han tre minutter på scenen til at overbevise publikum om, at han skulle vinde den efterfølgende afstemning. Og missionen lykkedes.
ÅRETS VINDERE
Bedste App
1. plads: Easypark.
Juryens begrundelse: Easypark har med en enkel og elegant app gjort sig selv uundværlig for bilister, der ikke vil bøvle med parkering og betaling. Virksomheden imponerer juryen med flot vækst, en super kundeservice og tekniske løsninger, der kan give virksomheden en global førerposition og skabe succes på udenlandske parkeringspladser.
2. plads: MobilePay:
3. plads: TooGoodToGo:
Bedste nye e-handelsvirksomhed
Vinder: To oGood To Go:
Juryens begrundelse: TooGoodToGo har med missionen om at mindske madspild skabt en international succes, der rammer tidsånden 100 %. TooGoodToGos succesopskrift består blandt andet af flotte tal, ambitiøse vækststrategier og en lovende eksport, der får jurymedlemmerne til at klappe i hænderne. Det er too good og derfor er TooGoodToGo Årets nye E-handelsvirksomhed.
Nummer 2: Happy Helper:
Nummer 3: Apopro:
Bedste Omni-channel e-handelsvirksomhed
Vinder: Brødrene Dahl.
Juryens begrundelse: Brødrene Dahl har igen hævet barren for, hvordan danske virksomheder kan bruge data. Virksomhedens strategiske og visionære brug af data og nye teknologier skaber en personlig og gennemtænkt oplevelse, som sikrer nye og tilfredse kunder i en benhård branche. Brødrene Dahl er kort sagt en unik virksomhed, der imponerer juryen og inspirerer konkurrenterne. Derfor vinder de prisen som Årets Bedste Omni-channel-virksomhed.
Nummer 2: Sportsmaster
Nummer 3: Bog&Idé.
Bedste e-handelsværktøj
Vinder: Agillic.
Agillic belønnes for at have skabt en elegant og effektiv platform, som med pragmatiske og smarte løsninger gør livet lettere for virksomheder, der vil styrke den personlige kontakt med forbrugerne. Virksomhedens løsninger er ifølge juryen i international klasse, og potentialet er enormt både i Danmark og resten af verden. Det er derfor helt fortjent, at Agilic nu kan fejre en flot børsnotering med titlen som Årets Bedste E-handelsværktøj.
Nummer 2: Raptor
Nummer 3: WakeUpData
Bedste B2C e-handelsvirksomhed med omsætning over 50 millioner kr.
Vinder: Nemlig.com
Juryens begrundelse: nemlig.com har med mod og visioner sat strøm til den danske dagligvarebranche og krydrer flot vækst med glade kunder. Juryen roser nemlig.com for at levere en digital oplevelse med personaliserede sortimenter, indkøbslister og opskrifter, der inspirerer forbrugerne til at handle i en dagligvarebutik, som aldrig lukker. Nemlig.com gør kort sagt dagligdagen nemmere for forbrugerne, og derfor kan den digitale dagligvaregigant nu putte en E-handelspris i kurven.
Nummer 2: Sinful
Nummer 3: Whiteaway
Bedste E-handelscase
Vinder: Venue Manager & shop.agf.dk
Juryens begrundelse: Venue Manager og AGF har skabt en succesfuld platform, hvor køb af oplevelser, serviceydelser og fysiske produkter spiller sammen som et ægte vinderhold. Taktikken har sikret ny viden om fanbasen, givet 12% flere tilskuere og øget salget af merchandise markant. Samtidig har det frigjort spillere på administrationsbænken, som nu nemmere kan holde styr på sponsorer og fanbase. Samspillet mellem Venue Manager og AGF er en vinder værdig, og derfor kan de tilføje en E-handelspris til pokalskabet.
Nummer 2:Vertica & hoka.dk (Hørkram)
Nummer 3: esoft A/S og esoft connect (danbolig)
Bedste Eksportcase
Vinder: Sinful
Juryens begrundelse: Sinful har efter flere år med imponerede vækst i Danmark kastet sig over nye markeder. Det er -sagt på jysk – gået godt, og 45 % af omsætningen kommer allerede fra udenlandske kunder. Det skyldes ikke mindst en knivskarp strategi og teknisk snilde, der gør udrulningen af nye sites forholdsvis nem og hurtig. Juryen roser særligt Sinfuls arbejde med at udvikle egne produkter og for at bruge T-mall til at komme i seng med kineserne. Sinfuls eksporteventyr kan blive langt og lykkeligt – vi hepper og støtter med en E-handelspris.
Nummer 2: Jysk
Nummer 3: Velux
Bedste B2B E-handelsvirksomhed
Vinder: Danfoss
Juryens begrundelse: Danfoss har ifølge juryen skabt en helt unik platform, der lader B2B-kunderne vælge mellem 600,000 varenumre og sammensætte over 100 mio. vare-kombinationer. Løsningen er uhyre kompleks og indebærer blandt andet 4 ERP-systemer og 28 sprog. Den tekniske innovation og ikke mindst udførelsen fik jurymedlemmerne til at klappe i hænderne og tabe kæben. Derfor er det fuldt fortjent, at Danfoss løfter prisen som Årets Bedste B2B-virksomhed.
Nummer 2: DLG
Nummer 3: Brødrene Dahl
Bedste B2C med omsætningen under 50 millioner kr.
Vinder: Goodiebox
Juryens begrundelse: Goodiebox er ifølge juryen et skoleeksempel på, hvordan en digital virksomhed skal drives. Den unge virksomhed har godt fat i den svære målgruppe, kundeservicen er i top og konceptet er skalerbart. Juryen roser også Goodiebox for at bruge kundedialog og data til at skabe egne produkter, der knytter kunderne tættere til virksomheden. Virksomheden er kort sagt fyldt med gode sager og en fortjent vinder af en E-handelspris.
Nummer 2: Barberklingen
Nummer 3: Rito
Bedste abonnementsløsning
Vinder: Barberklingen
Juryens begrundelse: Antallet af glatbarberede og tilfredse kunder hos Barberklingen vokser hver måned. Det skyldes ikke mindst de lækre produkter og den knivskarpe abonnementsløsning, som får juryen til at klappe i hænderne. Den unge virksomhed får også ros for arbejdet med private label-produkter og håndskrevne sedler, der gør abonnementsløsningen personlig. Det er skarpt! Tillykke med prisen til Barberklingen.
Nummer 2: Årstiderne
Nummer 3: Goodiebox
(Kilde. FDIH)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter