Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Alle kender ROI, men har du fokus på ROE?"

- Morten Max, MAX - Retail Made Simple
Læs bloggen her

Her er vinderne af årets retail awards 2018

Vinderen af MMM hovedprisen blev Dansk Supermarked, hvor pressechef Mads Hvidtved Grand (nr. tre fra højre) modtog vandrepokalen, flankeret af de øvrige vindere fra SportMaster, Too Good To Go, samt IKEA.
Foto: detailfolk.dk



Onsdag den 21 marts 2018 kl. 19:56 af: Dennis Clausager - 0

En dagligvaregigant, en sportskæde og en ung iværksættervirksomhed var blandt vinderne, da årets mest prestigefyldte detail-priser blev uddelt.

Der var mange prominente detailprofiler til stede, da uddelingen af årets detailpriser 2018 løb af stablen ved et arrangement på Langelinie Pavillionen i København onsdag eftermiddag.

Der skulle kåres fem vindere - herunder hovedprisen, den såkaldte MMM-pris, og der skulle også findes en vinder af et rejselegat til en elev i detailbranchen.

Møbeltopchef som hovedtaler

Arrangementet blev indledt af Michael Christiansen, der er administrerende direktør i ID Design, og blandt andet står bag Ilva og Idémøbler.

Topchefen fortalte blandt andet om hans syn på udviklingen i branchen gennem de seneste år, men også på de områder, der i hans optik, var mest afgørende for succes i dagens detail

Michael Christiansen fremhævede blandt andet, at "detailhandel er én stor HR-opgave", forstået på den måde, at det handler om at ansætte de rette mennesker, og sikre trivsel for alle medarbejdergrupper. Derudover var det efter topchefens mening vigtigt, at forstå "kunderejsen", specielt i nutidens digitale verden hvor interessen for en vare eller et brand ofte starter online.

Vinderne i 2018

Efter indlægget blev de nominerede via en kort uformel interviewrunde, præsenteret for gæsterne i salen, og derefter gik selve kåringen i gang. Vinderne af årets detailpriser blev:

MMM Prisen: Dansk Supermarked
De nominerede var: Dansk Supermarked, Søstrene Grene, Lagkagehuset
Vinderen i 2017 var: LEGO

Retail Entrepreneurship Prisen: Too Good To Go (madspilds-app)
De nominerede var: Boozt.com, Tivoli og Too Good To Go
Vinderen i 2017 var: Morten Strunge

Berlingskes Detailhandelspris: IKEA
De nominerede var: IKEA, Normal og Neye
Vinderen i 2017 var: Stark

Årets omnichannel:
Sportmaster
De nominerede var: Sportmaster, & Other Stories og Skousen
Vinderen i 2017 var: Bolia

Elev-prisen og vinder af et rejselegat blev vundet af Mathias Jepsen, Kaufmann i Frederiksberg Centret.

Forblive på danske hænder

MMM Prisen gives til en person eller virksomhed, der på særlig vis har haft en betydning for detailhandlen i Danmark.

Juryen gav blandt andet prisen til Dansk Supermarked, for for deres imponerende resultat i forbindelse med genkøbet af virksomheden fra Mærsk, hvor Dansk Supermarked lykkedes at frigøre midler til genkøbet. Således kunne Dansk Supermarked efter 50 års partnerskab med Mærsk købe de sidste aktier tilbage i Salling-fondene og forblive på danske hænder. Samtidigt rykkede Dansk Supermarked offensivt ud med nye butikker og investeringer.

Årets prisuddeling var den 36. af slagsen og hovedprisen består, udover æren, af en 40 cm høj islandsk falk, som videregives fra sidste års vinder Lego til dette års vinder, Dansk Supermarked. Falken er modelleret på Den Kongelige Porcelænsfabrik i 1914 og dekoreret af den nutidige kunstner Nils Erik Gjerdevik.



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD