Her er vinderne af årets retail awards 2018
En dagligvaregigant, en sportskæde og en ung iværksættervirksomhed var blandt vinderne, da årets mest prestigefyldte detail-priser blev uddelt.
Der var mange prominente detailprofiler til stede, da uddelingen af årets detailpriser 2018 løb af stablen ved et arrangement på Langelinie Pavillionen i København onsdag eftermiddag.
Der skulle kåres fem vindere - herunder hovedprisen, den såkaldte MMM-pris, og der skulle også findes en vinder af et rejselegat til en elev i detailbranchen.
Møbeltopchef som hovedtaler
Arrangementet blev indledt af Michael Christiansen, der er administrerende direktør i ID Design, og blandt andet står bag Ilva og Idémøbler.
Topchefen fortalte blandt andet om hans syn på udviklingen i branchen gennem de seneste år, men også på de områder, der i hans optik, var mest afgørende for succes i dagens detail
Michael Christiansen fremhævede blandt andet, at "detailhandel er én stor HR-opgave", forstået på den måde, at det handler om at ansætte de rette mennesker, og sikre trivsel for alle medarbejdergrupper. Derudover var det efter topchefens mening vigtigt, at forstå "kunderejsen", specielt i nutidens digitale verden hvor interessen for en vare eller et brand ofte starter online.
Vinderne i 2018
Efter indlægget blev de nominerede via en kort uformel interviewrunde, præsenteret for gæsterne i salen, og derefter gik selve kåringen i gang. Vinderne af årets detailpriser blev:
MMM Prisen: Dansk Supermarked
De nominerede var: Dansk Supermarked, Søstrene Grene, Lagkagehuset
Vinderen i 2017 var: LEGO
Retail Entrepreneurship Prisen: Too Good To Go (madspilds-app)
De nominerede var: Boozt.com, Tivoli og Too Good To Go
Vinderen i 2017 var: Morten Strunge
Berlingskes Detailhandelspris: IKEA
De nominerede var: IKEA, Normal og Neye
Vinderen i 2017 var: Stark
Årets omnichannel: Sportmaster
De nominerede var: Sportmaster, & Other Stories og Skousen
Vinderen i 2017 var: Bolia
Elev-prisen og vinder af et rejselegat blev vundet af Mathias Jepsen, Kaufmann i Frederiksberg Centret.
Forblive på danske hænder
MMM Prisen gives til en person eller virksomhed, der på særlig vis har haft en betydning for detailhandlen i Danmark.
Juryen gav blandt andet prisen til Dansk Supermarked, for for deres imponerende resultat i forbindelse med genkøbet af virksomheden fra Mærsk, hvor Dansk Supermarked lykkedes at frigøre midler til genkøbet. Således kunne Dansk Supermarked efter 50 års partnerskab med Mærsk købe de sidste aktier tilbage i Salling-fondene og forblive på danske hænder. Samtidigt rykkede Dansk Supermarked offensivt ud med nye butikker og investeringer.
Årets prisuddeling var den 36. af slagsen og hovedprisen består, udover æren, af en 40 cm høj islandsk falk, som videregives fra sidste års vinder Lego til dette års vinder, Dansk Supermarked. Falken er modelleret på Den Kongelige Porcelænsfabrik i 1914 og dekoreret af den nutidige kunstner Nils Erik Gjerdevik.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter