Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Blogger: Skab værdi i butikken ved at få ”svesken på disken”

Grafisk illustration af "svesken på disken"




Tuesday den 10 January 2017 kl. 09:38 af: Dennis Clausager

En erfaren detailprofil er ny blogger på detailfolk.dk. Han opfordrer til at få skabt mere værdi i butikken, ved at øge fokus på den menneskelige kommunikation og ledelse.

I detailbranchen går tingene ofte stærkt på gulvet i hverdagen, og dermed opstår der risiko for, at der skydes genvej i kommunikationen, hvilket gør, at budskaberne bliver upersonlige og mindsker engagementet hos medarbejderne.

Det mener Morten Max, der er ejer af MAX Retail – Retail Made Simple, et konsulenthus der hjælper detailhandelen med at optimere driften af deres fysiske butikker indenfor ledelse, drift og salg. Det gøres ved at tilbyde workshops, webinars, træning i butik og mentoring-sessioner.

Morten er ny blogger på detailfolk.dk. Han har mere end 20 års erfaring med sig fra Dansk Supermarked og Bestseller i forskellige stillinger som butikschef, HR konsulent, konceptudvikler og som international trænings- og uddannelsesansvarlig i Jack & Jones.

Menneskelig kommunikation

Det er ifølge Morten Max’ blogindlæg, den menneskelige kommunikation, bygget på gensidig respekt, og hvor man tør lytte og tør smide ”svesken på disken”, der skaber og fastholder motivation og engagement hos medarbejderne. Her følger et uddrag af blogindlægget:

Vi skal tilbage til en mere menneskelig kommunikation for at fastholde motivation og engagement. Vi skal have respekt for, at der altid er mere end én side af samme sag. Og for at kunne gøre det, skal vi turde lytte og turde smide svesken på disken. Vi skal spørge mere ind, tænke over måden at formulere os på, smide berøringsangsten og sikre at begejstringen er intakt.

Hvordan skal I som team kunne flytte jer, hvis I ikke kan sige tingene, som I oplever dem? Hvordan skal et team performe bedre end i går, hvis morgenbriefingen i dag er den samme uinspirerende opremsning af KPI’er som i går? Hvor er passionen i det? Hvordan skal medarbejderne holde gejsten oppe en hel dag på det? Og hvordan skal kunderne få en særlig oplevelse, hvis dine medarbejdere har mere søvn end ild i øjnene?

Når der er en god kommunikation mellem ledere og medarbejdere, er det ganske enkelt lettere for et team at skabe gode resultater sammen. Det er ikke raketvidenskab, men det er svært at gøre i praksis.

>> LÆS HELE BLOGINDLÆGGET HER
 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD