Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Bilka vil teste nye fødevarer

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 13 March 2014 kl. 09:56 af: Freja Thorbech

Bilka har i en af sine butikker reserveret et område til fødevareproducenterne, hvor de kan teste anderledes fødevarer og koncepter.

Det lader til at 2014 kommer til at stå i de lokale varers tegn rundt om i de danske supermarkeder.

Nu forsøger Dansk Supermarked sig i hvert fald også med at reservere et butiksområde til anderledes fødevarer. Her kan både store og små fødevareproducenter teste nye produkter direkte på kunderne. Det sker i Bilka i Tilst i forbindelse med et samarbejde med organisationen Danish Food Cluster, der er en medlemsorganisation for virksomheder i fødevaresektoren.

- Her kan producenterne se, hvad der skal til, for at en vare eller et koncept kan sælges. Kan kunderne lide det? Er prisen i orden? Det er jo ikke alt, man kan regne sig frem til eller planlægge sig ud af. Netop derfor er det vigtigt for udviklingen i branchen, at alle har mulighed for at teste i et stort, velfungerende varehus som Bilka, siger Lone Ryg Olsen, der er direktør for Danish Food Cluster, i en udtalelse.

Flere om buddet

Også hos konkurrenterne i Coop er der et stort fokus på de lokale varer. Tidligere har koncernens topchef, Peter Høgsted, proklameret, at man med en ny strategi vil tage et opgør med vanetænkningen i den danske dagligvarebranche.

- Jeg vil gerne have, at vi fremover konkurrerer mindst lige så meget på kvalitet, nye varer og opfindsomhed, som vi gør på lave priser, ugens tilbud og discount, sagde han dengang.

LÆS OGSÅ: Ny Coop-strategi vil gøre op med vanetænkning

Og både Kvickly og SuperBrugsen har da også forsøgt sig med forskellige modeller, mens kædedirektør i Irma, Jesper Uggerhøj, tidligere her på detailfolk.dk har udtalt, at kæden skal være rugekasse for fremtidens dagligvarer. Irma har også netop offentliggjort planerne for en ny flagskibsbutik i København, der skal sætte fokus på danske fødevarer.

LÆS OGSÅ: Irma vil levere fremtidens dagligvarer

Vil hjælpe mindre leverandører

I Dansk Supermarked ser man det nye samarbejde som en mulighed for at hjælpe især mindre og nye leverandører i gang.

- Vi er selvfølgelig interesserede i også i fremtiden at kunne tilbyde kunderne flere nye og spændende varer på hylderne, men vi er også klar over, at det kan være svært at komme igennem som mindre leverandør med en ikke helt færdigudviklet idé. Så ved at lægge butiksgulv og hylder til i Bilka Tilst, så kan vi skabe en form for eksperimentarium, der kommer både kunder, leverandører og os til gavn, siger Henrik Kjeldsen, der er indkøbsdirektør for fødevarer i Dansk Supermarked.

LÆS OGSÅ: Supermarkeder vil øge fødevaresortiment



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD