Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Bilka lancerer ny intelligent app

Foto: Bilka



Wednesday den 2 April 2014 kl. 09:35 af: Dennis Clausager

Med en ny app, der guider kunderne individuelt rundt til vareområderne, vil Bilka lette indkøbsturen for blandt andet mænd og børnefamiler.

Travle familier får nu hjælp til at planlægge indkøbene, og samtidig gennemføre indkøbsturen hurtigere end normalt uden at fare vild i varehuset.

Appen fungerer nemlig som en indkøbsseddel, der opdeles automatisk i varekategorier, og listen tilpasser sig turen rundt i netop det Bilka-varehus, som kunden vælger som sin favorit. Den viser også, når Bilka kører tilbud på f.eks. Trofasts foretrukne hundemad eller de bedste bleer til Junior, hvis man ønsker at få besked om det.

Huskesedlen kan derudover deles mellem alle i husstanden via f.eks. sms eller mail.

Mænd kan ikke finde vej

Baggrunden for den nye app er ifølge Bilka blandt andet, at turen rundt i varehusene opleves som værende besværligt for nogle kundegrupper. 

- Vi har foretaget en række brugerundersøgelser, som indikerer, at en del kunder - særligt mænd - fravælger at købe ind i Bilka, fordi de mener, at det er svært og tidskrævende at finde varerne. Samtidig ved vi, at især børnefamilierne har en travl hverdag, hvor indkøb ofte skal overstås i en fart. Med den nye app kan vi hjælpe kunderne med at spare tid og finde de bedste tilbud, fortæller Hannu Vangsgaard, der er digitalchef i Dansk Supermarked.

LÆS OGSÅ: Ny app gør dine kunder til eksperter

Gennem workshops og tests med bl.a. børnefamilier har Bilka fået input til, hvad der gør det attraktivt at handle i Bilka.

- Vi ved, at især kvinder har stærke præferencer, når det kommer til fødevarer og produkter inden for personlig pleje og rengøring fx shampoo, tandpasta og vaskepulver. Derfor kan indkøbslisten deles mellem alle husstandens indkøbere, så alle kan se og redigere i den samme liste. På den måde er der er ingen undskyldning for at glemme noget eller komme hjem med det forkerte, siger Hannu Vangsgaard.

Favorittilbud og arrangementer

Den intelligente app husker også, hvilke varer, der oftest bliver tastet ind på huskesedlen, og gør så opmærksom på, hvis et produkt på indkøbslisten kommer på tilbud.

- Skriver du fx ”jordbærmarmelade” på listen, og Bilka har tilbud på det, så kommer der en ”se tilbud”-markering ud for ordet, som viser, hvilket mærke, og hvilken pris varen sælges til i den pågældende uge, fortæller Hannu Vangsgaard.

Bilkas tilbudsavis kan også læses i app’en, og varene i avisen kan nemt føres direkte over på indkøbssedlen. Desuden holder Bilka øje med konkurrenternes priser, og hvis et af Bilkas tilbud bliver slået af en konkurrent, så sænker Bilka prisen tilsvarende, hvilket også vil fremgå af appen.

Bilka-varehusene afholder ofte arrangementer for hele familien – alt fra smagsprøver og aktiviteter med Bilka-Ulven til cirkus, besøg af sportsstjerner og vinsmagning.

- Appen giver overblik over aktiviteterne i ens foretrukne varehus, og de informationer kan man gemme i sin kalender. På den måde bliver man også mindet om, når der er en ekstra god grund til at tage på indkøb i Bilka, mener Hannu Vangsgaard.

Bilka's nye app er lige nu tilgængelig iPhone 4+ og iOS 7.0+, og kan også benyttes på iPad. Bilka forventer at  lancere en udgave til Android i august 2014.

LÆS OGSÅ: App samler loyalitetskort på mobilen
 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD