Bemærkelsesværdig udvikling i Sverige koster DK Company millioner
Topchefen for DK Company kan ikke gøre så meget for at forhindre et større tab i Sverige. - Lige nu betaler vi gildet, siger han.
På den anden side af Øresund står valutaen bemærkelsesværdigt svagt i øjeblikket. En svensk krone svarer således ikke til mere end 66 danske øre.
Den udvikling bliver en dyr omgang for modekoncernen DK Company, som sælger en del tøj på det svenske marked. Det skriver Børsen.
- Det nuværende kursniveau er meget lavt, siger den adm. direktør for DK Company, Jens Poulsen, til avisen.
- Det kan hurtigt koste os 20-30 mio. kr. på bundlinjen. På kort sigt kan vi ikke gøre meget for at hæve vores priser. Vi har selv ret meget detailsalg, og vi har storaftaler med svenske kunder. Så lige nu betaler vi gildet, siger han.
Blandt DK Companys mange mærker er Saint Tropez, InWear, Blend og Solid.
I det seneste årsregnskab, som gælder for 2021, kunne DK Company lune sig ved et overskud på 611 millioner kroner før skat, hvilket næsten var en fordobling i forhold til året før.
Samtidig steg omsætningen med 20 procent til i alt 3.250 millioner kroner.
LÆS OGSÅ: Modekoncern brager ud af coronakrisen med enorm fremgang
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter