Erfaren detailchef rykker videre til tabsramt modekoncern
Dansk modekoncern styrker holdopstillingen med en ny retail manager, som kan se tilbage på mange års ansættelse hos Bestseller.
Mandag kunne Irene Nielsen møde op til første arbejdsdag som retail manager i den danske modekoncern BTX Group.
Det skriver hovedpersonen selv i et indlæg på LinkedIn.
Som hendes nye titel antyder, så er Irene Nielsen ansvarlig for BTX Groups egne forhandlere, som tæller syv danske butikker under navnet Like Anna og modekæden Sterenborg på det hollandske marked.
Ifølge Irene Nielsen passer de opgaver rigtig godt til hendes kompetencer.
- Et job, hvor min retail-erfaring rigtig kan komme i spil, for med butikker i Danmark og i Holland vil jeg gøre alt for at fortsætte den super gode udvikling sammen med det nuværende team, skriver hun på LinkedIn.
Den nye retail manager har brugt en stor del af karrieren hos modekoncernen Bestseller, hvor hun både har været butikschef og senere ansvarlig for modekæden Name It i både Danmark og Holland.
BTX Group har mærker som Brandtex, Signature og B. Copenhagen.
I det seneste årsregnskab er coronakrisen med til at presse omsætningen ned til 263 millioner kroner - et fald fra 335 millioner - mens underskuddet endte på 37 millioner. Det var faktisk væsentligt bedre end i 2019, hvor tabet var hele 60 millioner.
LÆS OGSÅ: Modebrand i uvant situation med faldende overskud og ny direktør
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter