Opfordrede barkæde danske unge til overgreb?
Provokerende markedsføring kan være en succesfuld strategi. Men kunder mener, at denne danske barkæde er gået over stregen.
Den danske barkæde Australian Bar er kommet i vælten, efter kæden reklamerede for et event på en ret provokende måde. Det skriver Metroxpress.
Australian bar i Aarhus havde inviteret til en såkaldt 'speed dating/trafiklys-fest' den 24. februar. Markedsføringen bestod blandt andet i et billede, som blev lagt på Facebook. Her ses en kvinde med røde, gule og grønne cirkler tegnet på sin krop. Ved kvindens skridt er der placeret en grøn cirkel. Og ved siden af står der, Grøn betyder altid ok.
- DRENGE, som I alle kan se, så er ALT tilladt i aften, skriver Australian Bar i opslaget.
Det har blandt andet fået Nina, som tidligere er kommt meget på Australian Bar i Aarhus, til at tage afstand fra opslaget.
- Det værste var den grønne plet. Hvorfor overhovedet lave sådan et opslag, spørger Nina, der ønsker at være anonym.
Nattelivs-koncernen REKOM, der står bag Australian Bar, forklarer at opslaget er fjernet fra Facebook.
- Det pågældende Facebook-opslag er lagt op af en helt ny medarbejder i ungdommelig kådhed, og uden at hans nærmeste leder havde godkendt det. Det blev omgående taget ned, da lederen fik kendskab til det efter cirka fem minutter, skriver virksomhedens juridiske chef Rasmus Frederiksen i en e-mail.
LÆS OGSÅ: Facebook-storm: Flere tusind kunder reagerer på Føtex-reklame
Læs hele artiklen på MetroxpressFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter