Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

B&O mindsker millionunderskuddet

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 13 August 2014 kl. 09:06 af: Freja Thorbech

Et stærkt fjerde kvartal giver et mindre minus på bundlinjen for den danske elektronikgigant, der nu vil sikre lønsom vækst.

Der går stille og roligt fremad for B&O.

Den danske gigant kan i det netop fremlagte årsregnskab melde om et minus på bundlinjen efter skat, der er skrumpet gevaldigt ind fra -159 millioner kroner i 2012/13 til -29 millioner kroner i 2013/14.

Samtidig har Struer-virksomheden øget sin omsætning med 2 procent til 2.864 millioner kroner.

- Bang & Olufsens omsætning blev 2.864 millioner kroner i regnskabsåret 2013/14, svarende til en stigning på 2 procent. EBIT i fjerde kvartal var 64 millioner kroner, hvilket resulterede i en EBIT for året på 3 millioner kroner. Udviklingen i løbet af kvartalet viste, at den strategiske transformationsindsats og fokuseret investering i innovation begynder at betale sig, siger CEO Tue Mantoni i en kommentar til regnskabstallene.

Satser på færre butikker

Den danske gigant satser samtidig på at skære i antallet af butikker. 

- I løbet af regnskabsåret 2013/14 er der fortsat blevet arbejdet på at skabe et forhandlernetværk med færre, mere produktive butikker, som kan investere i service, events, marketing, butiksindretning og andre kundefokuserede aktiviteter. Fokus på arbejdet med forhandlerudvikling har derfor været at støtte de eksisterende, stærke butikker i forhandlernetværket, skriver B&O blandt andet i regnskabet.

Ved udgangen af maj 2014 havde B&O 549 butikker verden over mod 611 ved udgangen af maj 2013. Antallet af shop-in-shops lå på 175 ved udgangen af maj i år mod 221 ved udgangen af maj sidste år.

Samtidig er B&O i løbet af året begyndt at udrulle et nyt butiksdesign, der har et stærkt fokus på at understrege firmaets unikke kompetencer inden for akustik, design og håndværk.

Vil sikre lønsom vækst

Og den danske gigant ser positivt på fremtiden.

- Den stærke produktportefølje og det meget forbedrede forhandlernetværk giver en stærk platform for fremtidig vækst, nu hvor selskabet påbegynder den anden fase i strategien, siger Tue Mantoni.

Den strategi, som B&O-direktøren henviser til, er den såkaldte ”Leaner, Faster, Stronger”. Regnskabsåret 2014/15 er det første år i dens anden fase, hvor nøglefokus vil være at sikre lønsom vækst for selskabet.

LÆS OGSÅ: B&O fremlægger stærke omsætningstal



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD