B&O opruster med to nye direktører
Med ansættelsen af en kreativ direktør og en global salgsdirektør styrker den danske gigant sin satsning på B&O PLAY.
Nu giver B&O brandet B&O PLAY en saltvandsindsprøjtning med ansættelsen af to nye direktører
Som et led i den fremadrettede strategi for B&O PLAY med særligt fokus på acceleration af produktlanceringer og udvidelse af tredjepartsdistributionen, tiltræder Jakob Kahlen en nyoprettet stilling som kreativ direktør, mens Viggo Olsen tiltræder som global salgsdirektør, lyder det i en pressemeddelelse fra den danske gigant.
Førstnævnte kommer fra en stilling som kreativ direktør og partner hos Hello Monday, mens den nye salgsdirektør kommer fra en stilling som Global Head of Sales hos GN.
- Over de sidste godt to år har vi udviklet B&O PLAY til et globalt brand med en årlig omsætning på næsten 600 millioner kroner. Det er et momentum, vi nu bygger videre på, og med ansættelsen af Viggo Olsen og Jakob Kahlen, der bringer meget stærke internationale kompetencer inden for både salg og design, har vi et godt grundlag for at styrke vores brand yderligere, siger Henrik Taudorf Lorensen, der er Corporate Vice President i B&O PLAY, i en udtalelse.
Bliver en del af ledelsen
B&O PLAY blev lanceret i 2012 og er en nyfortolkning af Bang & Olufsens tradition for design og håndværk. Porteføljen består af en helt ny type produkter til yngre, stilbevidste og aktive brugere.
Jakob Kahlen og Viggo Olsen tiltræder i deres nye stillinger i B&O PLAY i starten af august og vil begge være en del af brandets ledelse med reference til Henrik Taudorf Lorensen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter