Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

B&O mindsker millionunderskud

Foto: detailfolk.dk



Friday den 11 April 2014 kl. 11:16 af: Freja Thorbech

Selvom der fortsat er røde tal på bundlinjen, er det i tredje kvartal lykkedes B&O at skære en del af millionunderskuddet.

B&O har i dag fremlagt regnskab for tredje kvartal af regnskabsåret 2013/14.

Her kan den danske elektronikgigant melde om et underskud efter skat på 32 millioner kroner mod et underskud på 91 millioner kroner i samme kvartal året før.

Omsætningen steg til 675 millioner kroner mod 655 millioner kroner i samme kvartal året før.

- I tredje kvartal så vi tegn på forbedringer i vores europæiske forretning, hvilket blev drevet af stor efterspørgsel på vores nyligt lancerede højttalere i særdeleshed og AV-produkter i almindelighed. Med den vellykkede lancering af nye produkter og med en stærk pipeline af nye produkter i kommende kvartaler, tror vi, at forbedringerne i vores europæiske AV-forretning vil fortsætte, siger CEO Tue Mantoni i en udtalelse.

Satser på færre butikker

B&O satser på på sigt på færre butikker i et forsøg på at styrke kundeoplevelsen, fremgår det af kvartalsregnskabet.

Ved udgangen af tredje kvartal var der 564 B&O-butikker i verden sammenlignet med 582 ved udgangen af andet kvartal. Nettobevægelsen for tredje kvartal var således en nedgang på 18 butikker, fordelt på 7 åbninger og 25 lukninger.

Det kinesiske partnerselskab Sparkle Roll har derimod haft gang i flere butiksåbninger. Ved udgangen af tredje kvartal havde Sparkle Roll åbnet 48 dedikerede B&O PLAY butikker i Kina. Det er en stigning på seks sammenlignet med de 42 butikker, der var åbnet ved udgangen af andet kvartal. Ved udgangen af februar 2014 var det totale antal af shop-in-shops, inklusive B&O PLAY butikkerne drevet af Sparkle Roll, 197 mod 196 ved udgangen af andet kvartal.

Overvejer pengejagt

Her til formiddag har den danske gigant samtidig offentliggjort, at man vil forsøge at styrke kapitalgrundlaget med henblik på at accelerere sin vækst gennem blandt andet en øget investering i distribution og marketing. Det fremgår af en selskabsmeddelelse fra Struer-virksomheden. Her understreges det, at selskabet arbejder på forskellige muligheder, men at der endnu ikke er truffet konkrete beslutninger.

LÆS OGSÅ: Nye markeder skaber fremgang for B&O



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD