Ambitiøs virksomhed med Holch Povlsen på holdet skifter navn
I jagten på at skabe en global forretning skifter dansk platform for liveshopping navn.
På ganske kort tid har danske ELISA - Easy Live Sales stablet en stor forretning på benene ved at tilbyde en platform for liveshopping.
Interessen for liveshopping bliver ved med at vokse, og derfor har virksomheden nu besluttet at skifte navn til Sprii.
Navneskiftet er en del af en international satsning, men det skal også signalere, at virksomheden kan mere end liveshopping, fortæller adm. direktør Christian Vester.
- Liveshopping har udviklet sig i raketfart, og det samme har vi som virksomhed og koncept, udtaler han i en pressemeddelelse.
- Derfor har vi brug for et mere repræsentativt navn: Sprii. Med Sprii signalerer vi, at vi er mere end blot en liveshopping-platform: Vi er en global one-stop-hub, der er synonym med levendegørelsen af e-handel, og som med vores løsninger fører an i et paradigmeskift for liveshopping og den moderne e-handel, udtaler Christian Vester.
Navnkundige Anders Holch Povlsen, som står bag modekoncernen Bestseller, ejer en del af Sprii gennem selskabet Heartland.
Mange bruger liveshopping
Under coronakrisens nedlukninger skulle der tænkes i nye baner, og det fik mange virksomheder i detailbranchen til at give sig i kast med liveshopping.
Mens nedlukningerne ikke længere er aktuelle, så fortætter liveshopping med at blive mere populært, viser tal fra Dansk Erhverv.
I juni havde en ud af fem danskere nemlig gjort brug af liveshopping inden for de seneste tre måneder. For et år siden var tallet blot 15 procent.
- I starten var det mest mindre butikker, der gjorde brug af liveshopping, men i dag er særligt de store detailbutikker i gang. Det er unikt fænomen, som udvikler sig i en fart, jeg ikke har set tidligere, siger Niels Ralund, e-handelsdirektør hos Dansk Erhverv.
Når forbrugerne bliver spurgt om, hvorfor de liveshopper, svarer 34 procent, at det er på grund af events og tilbud, som man ellers ville gå glip af. Lidt færre - 30 procent - fremhæver, at det er sjovt og underholdende, mens 22 svarer, at de ikke har tid til at komme ned i den fysiske butik.
LÆS OGSÅ: Fremtidens store salgskanal har fået Holch Povlsen til lommerne
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter