Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ambitiøs burgerkæde rykker ind i detailhandlen

Foto: Colourbox



Halifax

Årets resultat (DKK)
2018: - 4.908.404
2017: 374.000
2016: 539.240

Driftsresultat (DKK)
2018: - 4.014.762
2017: 838.000
2016: 1.157.629

Omsætningsaktiver (DKK)
2018: 6.649.150
2017: 4.595.000
2016: 2.261.633

Egenkapital (DKK)
2018: 2.960.912
2017: 7.869.000
2016: 7.994.961

Kilder: Ahn & Dehler Dining A/S, Årsrapport 2018 / Årsrapport 2017

Monday den 13 January 2020 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

En kendt burgerkæde, der arbejder på at blive landsdækkende, sætter gang i en satsning på detailhandlen.

Burgerkæden Halifax giver sig nu i kast med at levere produkter til detailhandlen.

I første omgang er der landet en aftale med Irma på Østerport, hvor kunderne købe eksempelvis burgerboller, dressing og syltede grøntsager fra Halifax.

- Gennem de sidste 13 år har vi med succes solgt vores dips, saucer og burgerboller i vores restauranter. Med de erfaringer er vi nu klar til at udkomme i detailhandlen, siger Ulrich Bøving Dehler i en pressemeddelelse. Han er grundlægger og direktør i Halifax.

- Nu og her med et lidt mindre sortiment, men på sigt ønsker vi at udvide mulighederne, fortsætter han.

Siden november har Halifax desuden haft en pop up-restaurant i den pågældende Irma-butik.

Ser et potentiale

Aftalen med Irma på Østerport gælder for januar måned. Men ifølge Ulrich Bøving Dehler skulle satsningen på detailhandlen gerne udvikle sig til at blive et stærkt, ekstra ben i forretningsmodellen.

- Detailmarkedet for burgeringredienser har været præget af de samme spillere i mange år. Det er min klare overbevisning, at der er plads til en ny lokal spiller, der kan bidrage med erfaringer fra restaurationsbranchen, siger han og fortsætter:

- Og så håber jeg selvfølgelig, at flere dagligvarekæder får øjnene op for, at der er forretning i at kunne tilbyde sine kunder nogle flere alternativer til en af danskernes absolutte favoritter på aftensmadsbordet.

Et økonomisk rap over nallerne

Lige nu har Halifax 12 restauranter. Men i 2018 luftede burgerkæden ambitioner om at blive landsdækkende med 20 restauranter i 2020.

Den plan har indtil videre været en dyr fornøjelse. I regnskabet for 2018 stod bundlinjen for første gang i 12 år skrevet med røde tal.

- Kombineret med forudgående klargøring af organisationen til historisk høj vækst, samt åbningen af to restauranter i 2018, ramte sommeren os ekstra hårdt for året, skriver ledelsen i årsrapporten.

- Vi noterer dog med tilfredshed, at vi dette til trods, har realiseret et markant positivt cashflow fra driften, fortsættes der.

LÆS OGSÅ: Konkurs hos burgerkæde har fået et efterspil



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD