Ambitiøs burgerkæde rykker ind i detailhandlen
Halifax
Årets resultat (DKK)
2018: - 4.908.404
2017: 374.000
2016: 539.240
Driftsresultat (DKK)
2018: - 4.014.762
2017: 838.000
2016: 1.157.629
Omsætningsaktiver (DKK)
2018: 6.649.150
2017: 4.595.000
2016: 2.261.633
Egenkapital (DKK)
2018: 2.960.912
2017: 7.869.000
2016: 7.994.961
Kilder: Ahn & Dehler Dining A/S, Årsrapport 2018 / Årsrapport 2017
En kendt burgerkæde, der arbejder på at blive landsdækkende, sætter gang i en satsning på detailhandlen.
Burgerkæden Halifax giver sig nu i kast med at levere produkter til detailhandlen.
I første omgang er der landet en aftale med Irma på Østerport, hvor kunderne købe eksempelvis burgerboller, dressing og syltede grøntsager fra Halifax.
- Gennem de sidste 13 år har vi med succes solgt vores dips, saucer og burgerboller i vores restauranter. Med de erfaringer er vi nu klar til at udkomme i detailhandlen, siger Ulrich Bøving Dehler i en pressemeddelelse. Han er grundlægger og direktør i Halifax.
- Nu og her med et lidt mindre sortiment, men på sigt ønsker vi at udvide mulighederne, fortsætter han.
Siden november har Halifax desuden haft en pop up-restaurant i den pågældende Irma-butik.
Ser et potentiale
Aftalen med Irma på Østerport gælder for januar måned. Men ifølge Ulrich Bøving Dehler skulle satsningen på detailhandlen gerne udvikle sig til at blive et stærkt, ekstra ben i forretningsmodellen.
- Detailmarkedet for burgeringredienser har været præget af de samme spillere i mange år. Det er min klare overbevisning, at der er plads til en ny lokal spiller, der kan bidrage med erfaringer fra restaurationsbranchen, siger han og fortsætter:
- Og så håber jeg selvfølgelig, at flere dagligvarekæder får øjnene op for, at der er forretning i at kunne tilbyde sine kunder nogle flere alternativer til en af danskernes absolutte favoritter på aftensmadsbordet.
Et økonomisk rap over nallerne
Lige nu har Halifax 12 restauranter. Men i 2018 luftede burgerkæden ambitioner om at blive landsdækkende med 20 restauranter i 2020.
Den plan har indtil videre været en dyr fornøjelse. I regnskabet for 2018 stod bundlinjen for første gang i 12 år skrevet med røde tal.
- Kombineret med forudgående klargøring af organisationen til historisk høj vækst, samt åbningen af to restauranter i 2018, ramte sommeren os ekstra hårdt for året, skriver ledelsen i årsrapporten.
- Vi noterer dog med tilfredshed, at vi dette til trods, har realiseret et markant positivt cashflow fra driften, fortsættes der.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter