Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Amazon satser mere på sine egne varemærker

Pladsen er trang på et af Amazons lagre.
Foto: YouTube



Friday den 12 October 2018 kl. 10:17 - Kilde: CNN Business

Det er ikke længere nok at sælge andres varer, så nu styrker internetgiganten Amazon satsningen på egne brands.

Hos Amazon bliver der lige nu fokuseret på at styrke salget af private label-varer, altså internetgigantens egne varemærker. Det skriver CNN.

I år kommer private label-salget til at ligge  på 7,5 milliarder dollar. Men allerede i 2022 rammer omsætningen 25 milliarder, lyder en vurdering fra investeringsbanken SunTrust Robinson.

Siden 2007 har Amazon lanceret 125 brands i så forskellige varegrupper som beklædning, hundemad og toiletpapir. Inden for de seneste 18 måneder er hastigheden gået markant op med over 70 nye brands i sortimentet, viser tal fra TJI Research.

Ifølge CNN Business kan satsningen så  tvivl om, hvorvidt Amazon er en neutral handelsplatform eller en konkurrent til både producenter og private sælgere.

LÆS OGSÅ: Danske netbutikker frygter Amazon: Flertallet forventer lukninger

Læs hele artiklen på CNN Business


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD