Amazon satser mere på sine egne varemærker
Det er ikke længere nok at sælge andres varer, så nu styrker internetgiganten Amazon satsningen på egne brands.
Hos Amazon bliver der lige nu fokuseret på at styrke salget af private label-varer, altså internetgigantens egne varemærker. Det skriver CNN.
I år kommer private label-salget til at ligge på 7,5 milliarder dollar. Men allerede i 2022 rammer omsætningen 25 milliarder, lyder en vurdering fra investeringsbanken SunTrust Robinson.
Siden 2007 har Amazon lanceret 125 brands i så forskellige varegrupper som beklædning, hundemad og toiletpapir. Inden for de seneste 18 måneder er hastigheden gået markant op med over 70 nye brands i sortimentet, viser tal fra TJI Research.
Ifølge CNN Business kan satsningen så tvivl om, hvorvidt Amazon er en neutral handelsplatform eller en konkurrent til både producenter og private sælgere.
LÆS OGSÅ: Danske netbutikker frygter Amazon: Flertallet forventer lukninger
Læs hele artiklen på CNN BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter