Alt begynder at klappe for tøjmærke: Første flagskibsbutik på vej
Siden deltagelsen i Løvens Hule har dansk tøjmærke med en del år på bagen haft ekstra travlt. Snart venter den første butik.
Tøjmærket Basic Apparel, der blev stiftet i 2013, har oplevet solid vækst efter deltagelsen i DR-programmet Løvens Hule sidste år, hvor investoren Jesper Buch lagde to millioner kroner.
Det får nu iværksætteren bag Basic Apparel - Camilla Balle - til at sætte nye, ambitiøse mål.
- Vores hjemmemarked i Danmark og webshop står rigtig stærkt, der gør, at vi er klar med en flagship store i år, som bliver et samlet Basic Apparel-univers, siger hun.
Allerede i tredje kvartal har Basic Apparel så godt som opfyldt målsætningen om en toplinje på 33,2 millioner kroner for hele regnskabsåret. De gode salgstal er vel at mærke kommet i hus midt under coronakrisen, hvor restriktioner og nedlukninger viste sig at være store udfordringer for både produktion og forhandlere.
- Vi ekspanderer i Norden og internationalt, og der er fuld fart på omsætningen, som allerede er steget markant siden 2020, hvor vi lå på 17.3 millioner. Vores ambitioner er dog endnu større - derfor lyder vores målsætning for 2023 på 111 mio. kroner, siger Camilla Balle.
Basic Apparel fokuserer på miljøvenligt tøj.
LÆS OGSÅ: Kongehuset får iværksætter fra Løvens Hule til at ændre navn midt i optur
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter