Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Advarer om betalings-koncept: Det kan blive dyrt

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 13 August 2020 kl. 11:50 af: Kristian Holgersen

Butikker skal være varsomme med de såkaldte cashback-løsninger, som er blevet mere normale herhjemme.

De såkaldte cashback-løsninger bliver mere udbredte. Men de kan være en dyr fornøjelse for butikkerne, skriver Dansk Erhverv i en analyse.

Gennem cashback-programmer kan forbrugerne automatisk få rabat i de butikker, der er tilknyttet et af programmerne, som er tilgængelige på det danske marked. Eksempelvis kan kunder i SparNord spare penge i en lang række butikker og restauranter, når de bruger deres Visa-kort.

- Men det kan være dyrekøbt reklame, skriver Dansk Erhverv i en analyse.

- For udover at skulle betale en kontantrabat til kunden, så er cashback-programmet typisk tilknyttet et af de dyrere internationale kort, som for eksempel Visa eller MasterCard, hvor butikken typisk betaler et højere gebyr for indløsningen end ved for eksempel Dankort.

En rabat på 5-10 procent, som der typisk kunne være tale om, kommer altså ikke alene. Butikkerne skal også betale for indløsningen af betalien.

LÆS OGSÅ: Svindel med betalingskort falder markant på nettet



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD