Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Årets e-handelskonference – nu større end nogensinde

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 24 September 2013 kl. 11:00 af: Freja Thorbech

For niende år i træk samler FDIH spidserne inden for dansk e-handel til faglig sparring og ny inspiration. Den årlige e-handelskonference er i år større end nogensinde.

Der er god grund til at sætte kryds i kalenderen den 10. oktober.

Det mener Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH), der denne dag afholder sin årlige e-handelskonference.

- Uden nyt input er det meget svært at udvikle sig. Derfor er det afgørende at deltage, så man møder andre fra branchen og hører talere, der fortæller om deres erfaringer og ideer. Så deltagerne får det nødvendige faglige input, og så krydrer vi det med nogle skarpe og krasse indlæg fra førende globale tænkere, der rykker ved de gængse opfattelser af handel og forretninger, siger kommunikationschef Henrik Theil fra FDIH.

Det er niende gang, at FDIH samler branchen for at udveksle erfaringer og få ny inspiration. I år lægger firmaer som blandt andre Hummel, Lego og Zalando vejen forbi og deler ud af deres erfaringer. Samtidig bliver der god mulighed for at netværke med ligesindede i branchen.

Kom på forkant med fremtidens forbrugere

Åbningstaler til dette års konference er den verdensberømte strateg Jeremiah Owyang, der vil fortælle, hvorfor den største udfordring i den nærmeste fremtid bliver, at kunderne ikke længere har brug for at købe noget. De vil i stedet nøjes med at købe noget en enkelt gang og derefter dele det med hinanden i en såkaldt ”sharing economy”. Strategen vil også give sit bud på, hvordan man overkommer den udfordring og imødekommer fremtidens forbrugere og samtidig tjener penge på det.

- Det er den sandsynlige udvikling af den øgede dialog via nettet og sociale medier, hvor vi deler holdninger med hinanden. Bæredygtig og bedre udnyttelse af ressourcer er centrale holdninger for mange forbrugeres indkøb, så her må handelsvirksomheder finde ud af at tilpasse sig til det nye forbrugsmønster, vurderer Henrik Theil.

Det er ikke kun personer, der arbejder med e-handel i det daglige, der kan tage konkrete redskaber med hjem fra årets e-handelskonference.

- De konkrete løsninger fra talere og udstillere vil umiddelbart levere værktøjer til og inspirere dem, der arbejder med e-handel i det daglige. Men også kolleger fra andre fagområder og ikke mindst ledere på strategisk niveau vil få ny indsigt. Uanset om det er optimering af websider, nye betalingsløsninger, smartere forsendelser og bedre kundeservice, så vil det berøre stadig større dele af handelen og virksomhedernes organisering, fastslår Henrik Theil.

E-handelskonferencen løber af stablen den 10. oktober i København. FDIH tilbyder 25 procents rabat til detailfolk.dk’s læsere. Læs mere om arrangementet og din rabatmulighed her.

LÆS OGSÅ: Er e-handel din fjende eller fremtid? - highlights fra årets e-handelskonference 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD