5 afsløringer: Derfor falder onlinekunder fra
Online kan køberen så let som ingenting fortryde. Det koster ingen akavede øjeblikke at gå fra en kurv fyldt med varer. Se 5 årsager til at kunderne ikke gennemfører købet.
Netbutikkerne skal gøre det let for deres kunder at handle. Ikke overraskende. Det er til gengæld resultaterne af en ny undersøgelse fra Clicktale.com, der har spioneret på en halv million kunder i netbutikker.
Kunderne lader sig let distrahere, derfor er det altafgørende for netbutikkerne at gelejde dem let og elegant frem til kassen. Her møder kunden så den skræmmende realitet - kurven er fyldt med impulskøb, og bonen ryger langt over budget. Og her kan forbrugerne så sortere varer fra - uden at miste ansigt over for en ekspedient. Og det gør de. Afsløring nummer ét - kurven er en ønskeseddel.
Det skriver Webdanmark.dk
1. Kurven er en ønskeliste
Kunderne i netbutikker fylder kurven med produkter, de ikke har tænkt sig at købe. Kurven er udtryk for en ønskeseddel - og selv om netbutikkerne nok hellere så, at alle varer blev solgt, så kan de bruge oplysningerne til at se, hvilke varer, der vækker interesse.
2. Den besøgende farer vild
Der er distraktioner både uden for skærmen og på skærmen. Der er bannerlinks, og der er links til undersider med informationer om produkterne. Sørg for at kunderne bliver på siden, mens de lader sig informere. Kommer de for langt væk er det ikke sikkert, de finder tilbage.En løsning kan være at indsætte tabs frem for links.
3. Detaljerede billeder er altafgørende
Produktsider med gode billeder vinder. Gode billeder af kvalitet, tekstur og farver giver forbrugeren tryghed. Det er vigtigt at vise billeder fra mange sider, bagsiden og tykkelsen er f.eks. vigtig i købet af en telefon.
4. Pas på med "Køb nu" knappen
For mange "Køb nu” og ”Læg i kurv” knapper tager fokus væk fra produkterne og de informationer, der skal sælge dem. De skal dog prioriteres før produktbeskrivelsen, når kunden har klikket sig ind på et produkt.
5. Uoverskueligt valg af produktstørrelse og antal skræmmer
Det skal være helt tydeligt, om kunden vælger antal eller størrelse, når der står 38. Bliver kunden i tvivl om, hvad der er hvad, tør de ikke trykke på køb.
LÆS OGSÅ: E-handel skaber masser af fejlkøb
En halv million besøgende i webbutikker. seks år. Så mange og så længe har specialister i brugertracking hos Clicktale.com undersøgt forbrugernes adfærd på den virtuelle markedsplads.
(Webdanmark og Clicktale.com)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter