350.000 danskere vælger deres egne reklamer
Det er gået forrygende hurtigt med at få forbrugerne til at tilmelde sig NejTak+. Danskerne vil nemlig selv styre deres postkasse.
På et år er antallet af hustande, som har tilmeldt sig reklameordningen NejTak+, steget med 80 procent. Det skriver FK Distribution i en presssemeddelelse.
FK Distrubution har udviklet ordningen, som nu har mere end 350.000 hustande tilmeldt.
- Vi er meget glade for, at danskerne har taget så godt imod NejTak+. Danskerne vil gerne læse tilbudsaviser, men mange er også blevet mere bevidste om deres ressourceforbrug, siger Mads Dahl Andersen der er administrerende direktør i FK Distribution i pressemeddelelsen.
- Derfor vil mange gerne nøjes med at læse reklamerne fra deres yndlingsbutikker, så man kan få de gode tilbud og samtidig reducere papirforbruget, fortsætter han.
Sparer 14 tons papir
Med NejTak+ reducerer hustandene papirforbruget til tilbudsaviser med gennemsnitligt 70 pct. Det betyder, at Danmark årligt sparer 14.000 tons papir om året til reklametryksager.
Og så skulle man måske tro, at butikkerne var kede af, at folk vælger deres reklamer fra. Men der ser ud til at være opbakning til ordningen fra Erhvervslivet. I dag er over 100 detailkæder nemlig tilmeldt NejTak+, og butikker som Netto, Bilka og Rema 1000 bakker op om ordningen.
- Vi er meget positive over for NejTak+, fordi vi når ud til de forbrugere, som interesserer sig for vores produkter og undgår at forstyrre andre unødigt. Vi vil hellere sende færre tilbudsaviser, men til de rigtige målgrupper, siger direktør i Bilka, Mark Nielsen, i pressemeddelelsen.
Rammer tidsånden
NejTak+ ser derfor ud til at have ramt et afgørende punkt i folkestemningen. Det mener ekspert i forbrugeradfærd Ole E. Andersen.
- I en tid med overflow af både kommercielt og redaktionelt stof vil enhver produktudvikling, hvor den enkelte forbruger selv kan selektere ønskede og meningsfulde stimuli, blive taget imod med kyshånd,” siger Ole E. Andersen, ekstern lektor i forbrugeradfærd på CBS og forfatter til bogen ”Forstå forbrugerne”.
FK Distribution A/S beskæftiger cirka 350 medarbejdere fordelt på afdelinger i Taastrup, Tilst, Esbjerg og Svendborg.
LÆS OGSÅ: Minister fortryder ufrivillig sengereklame for IKEA
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter