Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
Læs bloggen her

Thomas Bogh, Bonzer



Thomas Bogh er CPO og Partner i det digitale bureau Bonzer, hvor fokus er at hjælpe danske webshops med at skabe en stærk profil på nettet. Dette indebærer alt fra A-Z med henblik på at få virksomhedernes webshops til at sælge bedre gennem søgemaskinerne. Mulighederne er uendelige , da kunderne bruger nettet mere end nogensinde til at handle - det handler bare om at gribe dem og tage imod den rigtige guidance. Det kan Bonzer hjælpe med.

På detailfolk.dk vil Thomas blandt andet skrive om, hvordan man styrker webshops gennem digital marketing.

LÆS MERE OM BONZER HER

Læs flere indlæg fra denne blogger

Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops

Onsdag den 29 december 2021 kl. 12:32

Det er blevet nemmere end nogensinde før at købe varer over mobilen. Det er både let og bekvemt som bruger og flere forretninger har endda udviklet apps, så kunder endnu bedre kan handle deres produkter direkte fra mobilen. Netop denne tendens bliver bekræftet i e-handelsrapport fra Nets. Rapporten udgives årligt, og viser udviklingen i dansk e-handel, både når det kommer til danskernes købsvaner og ikke mindst forbrug online.

Tallene for 2020 viste spændende nye tendenser for vores forbrug over mobile enheder, som vi også har taget med ind i 2021. Når danskerne handler online, handler 54% direkte fra mobil, tablet eller iPad. Denne tendens ses særligt blandt børnefamilier og den yngre målgruppe, der handler varer fra sofaen, sengen eller på farten.

Helt overordnet viser tallene, at kvinder er mere tilbøjelige til at handle via en mobil enhed en mænd. Her foretager kvinder hele 62% af deres køb gennem en mobil enhed, hvorimod kun 46% af mændene, gør dette.
 

Webshops bør optimere til mobile enheder

Som onlineshop bør man i høj grad tage højde for tendenser for købsvaner. Ser man en general tendens blandt sine kunder, bør man sætte ind. Det kan man gøre ved at optimere sin hjemmeside efter mobile first tilgangen. Med denne tilgang designer du din hjemmeside efter den mindste skærm, således brugeroplevelsen er i højsæde. 

Du kan sikre dig dette ved brug af et responsive design, som er smartphone venligt. På den måde vil brugerne opleve, at hjemmesiden automatisk tilpasser sig størrelsen på deres vindue i browseren. 

Når det kommer til markedsføring vil det også betale sig at have fokus på en mobilenhed-venlig side. Du forbedrer nemlig samtidigt mulighederne for at ranke på Google. Google gik nemlig i starten af 2021 over til mobile-first indeksering, hvor der crawles efter smartphone content og sider. 

19% handler mere online nu end før pandemien

Nets rapport baseret på data fra 2020 viste at 19% af forbrugerne handlede mere online end de gjorde før corona-pandemien. 

Mens nogle længtes efter at komme ud i en rigtig butik, kan e-handel og online shopping forbindes med en ny tryghed både under og efter corona. For mange kan det at skulle ud af døren og ud i en butik stadig virke grænseoverskridende og at røre ved varer blandt mange mennesker forbindes måske i dag med andre ting end før corona ramte Danmark.  

Ny teknologi og data til at forbedre købsoplevelsen

Vi kommer ikke udenom, at ny teknologi og den rette behandling og brug af kundedata er afgørende for, om jeres virksomhed vil klare sig igennem e-handel nåleøjet. Lige nu ser vi, at mange gør brug af augmented reality, som gør det muligt at se et produkt i en kontekst gennem kameraet, før man køber det hjem. Denne effekt skaber tryghed hos brugerne og giver dem en klar idé om produktet vil være det rigtige for dem. Samtidigt betyder det forhåbentligt også færre returordrer for virksomhederne. 

Kunstig intelligens og big data er med til at gøre den online købsoplevelse mere personlig for den enkelte bruger - netop fordi e-handel i højere grad bliver baseret på brugernes adfærd, interesser og tidligere køb. Dette er blot et par eksempler på hvordan teknologi og data spiller en afgørende rolle for den gode kundeoplevelse på mobile enheder. Vil man følge med e-handelens udvikling, så er det altså også her, man skal bruge sin tid budget og ressourcer.    



Del dette indlæg:









Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD