Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
Læs bloggen her

Thomas Bogh, Bonzer



Thomas Bogh er CPO og Partner i det digitale bureau Bonzer, hvor fokus er at hjælpe danske webshops med at skabe en stærk profil på nettet. Dette indebærer alt fra A-Z med henblik på at få virksomhedernes webshops til at sælge bedre gennem søgemaskinerne. Mulighederne er uendelige , da kunderne bruger nettet mere end nogensinde til at handle - det handler bare om at gribe dem og tage imod den rigtige guidance. Det kan Bonzer hjælpe med.

På detailfolk.dk vil Thomas blandt andet skrive om, hvordan man styrker webshops gennem digital marketing.

LÆS MERE OM BONZER HER

Læs flere indlæg fra denne blogger

Slutningen på corona betyder starten på en ny markedsføringsplan

Fredag den 10 september 2021 kl. 09:04

År 2020 og 2021 har været hårde år for de fleste liberale erhverv, men nu er Danmark åbnet op igen og fra den 10. September, kan du som erhvervsdrivende dermed ånde lettet op efter noget af en finansiel mavepuster - og det er vigtigt, at du ikke hviler på laurbæerne.

Forvent øget konkurrence

Dansk Erhverv har lavet statistikker, der viser, at antallet af nye virksomheder efter corona er historisk lavt (med udgangspunkt i tal fra 2020). Du kan tilgå statistikkerne her

Dette betyder, at du som virksomhed gennem corona, har oplevet en lavere konkurrence, end hvad du normalt ville opleve. 

Det vil sige, at når erhvervslivet igen kører på almindelig speed, vil der med stor risiko være flere udbydere, der træder ind på det marked, som du opererer i - selvfølgelig alt afhængig af de adgangsbarriere, der er. 

Men for mange detailers, vil dette være en realitet, hvorfor man nu kan forvente at flere konkurrenter træder ind på markedet, og du skal derfor ikke hvile på laurbæerne når det kommer til markedsføring og afsætning af dit produkt. Det er endelig ikke for, at sætte dig på skolebænken, men nogle gange er det godt at huske sin teori i god købmandskab.

Den gode markedsføring

Det er meget vigtigt, at man husker de fire P’er, når du skal lave din markedsføringstrategi. Her er der tale om: product, price, place og promotion. Dette er meget basalt, men alligevel ikke et trin du skal skippe i den markedsføring. Tag udgangspunkt i dit produkt, og undersøg dertil klientellet til dette, og undersøg hvilken behov og service slutbrugeren kræver. 

Et eksempel kunne være, at man sælger babyprodukter, og man ser, at det primært er førstegangsfødende, som er slutbrugeren på produktet. I dette tilfælde ville det være en ekstra service at udvikle nogle guides til det pågældende produkt, og forbrugeren, den førstegangsfødende, vil betragte dette som en god service. Dette er et eksempel på, hvordan en dybdgående analyse af kundesegmentet har ledt til en bedre profilering af kunden og deres behov og dermed til et bedre produkt og biprodukt. Der er derfor vigtigt, at huske sine analyser. 

Som eksekverende købmand / detailer, kan rugbrødsarbejdet nogle gange komme i anden række, men det er vigtigt, at man laver sin markedsføringsplan baseret på en grundig situationsanalyse. Her skal man fokusere på 4 forskellige aspekter; De interne forhold i din virksomhed, de eksogene givet forhold, sammenspillet på markedet, og kunde-prisforhold

Resultatet af ovenstående analyser har set helt anderledes ud under coronas delvis nedlukning, med restriktioner, svære samhandel med udlandet osv. Det er derfor vigtigt, at du får optimeret din markedsføringsplan således, at du er klar til at møde kunderne igen.



Del dette indlæg:









Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD