Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
Læs bloggen her

Thomas Bogh, Bonzer



Thomas Bogh er CPO og Partner i det digitale bureau Bonzer, hvor fokus er at hjælpe danske webshops med at skabe en stærk profil på nettet. Dette indebærer alt fra A-Z med henblik på at få virksomhedernes webshops til at sælge bedre gennem søgemaskinerne. Mulighederne er uendelige , da kunderne bruger nettet mere end nogensinde til at handle - det handler bare om at gribe dem og tage imod den rigtige guidance. Det kan Bonzer hjælpe med.

På detailfolk.dk vil Thomas blandt andet skrive om, hvordan man styrker webshops gennem digital marketing.

LÆS MERE OM BONZER HER

Læs flere indlæg fra denne blogger

Slå konkurrenterne med visuelt og interaktivt content [+3 eksempler]

Torsdag den 22 oktober 2020 kl. 13:18

Som webshop-ejer har du sikkert allerede hørt, at du skal lave content marketing. Så du gik ud og startede en blog, fyldte den med tekst og ventede spændt på alle de glade Google brugere kom flokkende.

Men intet skete. Som i en gammel western ser du virtuelle vindhekse valse gennem den tomme blogsektion.

For du er jo ikke alene om at have en blog.

Så, spørgsmålet er dette. Hvordan skiller man sig ud i en verden, hvor content is king og alle poster indhold på livet løs?

Svaret er engagerende content. Indhold, der fænger og fastholder - og intet fastholder mere end visuelt og interaktivt indhold.

3 grunde til at bruge visuelt og interaktivt content

Du får nu tre konkrete grunde til at du skal investere i visuelt og interaktivt indhold. Sidst kommer jeg med konkrete eksempler til inspiration. 

  1. Øger tiden på siden

Interaktivt indhold er godt, fordi det kræver at brugeren selv fatter musen og klikker rundt i det. Det betyder at en besøgende helt automatisk vil bruge længere tid på din side. Den længere tid er god af flere årsager.

Først og fremmest, så lærer de din forretning bedre at kende. Det er med til at øge tilliden.

Det betyder også du nemmere kan guide dem videre ved brug af strategiske popups, bannere og links på siden.

Samtidig vil visuelt indhold være et løbende åndehul, som dine læsere vil glæde sig over. Her kan de læne sig tilbage, trække vejret et øjeblik og få information serveret. Med frisk hjerne kan de så læse videre. 

  1. Engagerer dine brugere bedre end tekst 

Kort fortalt, de fleste mennesker vil hellere se og høre end at læse. Flere tegn indikerer, at en bruger bedre opfatter et budskab hvis der er et billede med sammen med tekst. Og uanset - hvis du har billede, tekst og eventuelt lyd, så er du sikker på at ramme din læsers præferencer uanset hvad de er.

 Dette ekstra engagement giver dig en fordel over for dine konkurrenter. 

  1. Det er delbart

Visuelt og interaktivt indhold er ekstremt delbart. Det er fordi det ofte tager lang tid at producere, og i vores verden betyder det at andre gerne vil låne.

Og det skal du lade dem gøre. For hvis de samtidig nævner dig betyder det at dit indhold spreder sig og dermed din virksomheds navn. Det er med til at øge troværdigheden af din side i Googles øjne, og for alle dem der ser dit indhold.

3 eksempler på content der fænger

 

Et interaktivt sprogkort

Første eksempel er oversættelses- og tolkebureauet ViTolker, der på en af sine sider har et interaktivt sprogkort. Sidder du selv med mulighed for visualisering af samme, skal du klart gøre brug af dette.

 

 

Det er et interaktivt kort der viser hvilke sprog fra hvilke lande de kan oversætte og tolke på. 

Det er genialt af flere årsager. 

Først og fremmest, fordi alene størrelsen på det (hele verden) er med til at bakke op om bureauets evner og viden som sprogeksperter. Samtidig er det med til at vejlede potentielle kunder, som måske ved, hvor de skal henvende sig men ikke er sikker på sproget.

En interaktiv demo af produktet

Hvad gør du så, hvis din ydelse måske er endnu sværere at forklare? Det handler om at have en levende demonstration af dit produkt. Her er jeg stor fan af Serio Verify’s demo på forsiden.

 

 

Det er en animeret udgave af deres produkt, hvor du kan klikke mellem de forskellige funktioner og få fremhævet, hvad du får ud af deres lead management software. Lige nedenunder er der så en knap til at bestille en demo, så man kan se hvordan det ser ud i ens egen forretning. 

Den klassiske infografik

Men det hele behøver ikke være animationer og avanceret HTML. Jeg vil stadig gerne slå et slag for den klassiske infografik. Det er et billede, der hjælper med at forklare noget og er god at bruge hvis dit indhold/produkt er meget teknisk. 

Et billede siger mere end 1000 ord, som man siger. Det har den danske kameradelings-platform Wedio også forstået:

 

 

I et længere blogindlæg (6 tips for shooting anamorphic) om et lettere nørdet emne (anamorfiske linser) blandes tekstindhold med visuelle infografikker der uddyber, forklarer og illustrerer. Det betyder at budskabet siver endnu bedre ind, og opbruddet mellem tekst, billede og video er med til at gøre det lange indlæg nemmere at læse. 

2020 er året for interaktivt content

Når folk sidder derhjemme og bevæger sig rundt i din webshop, så er du nødt til at gøre noget ekstra for at fange deres opmærksomhed. Tilbuddene er mange. Støjen massiv. Skær igennem ved at producere indhold der fænger, underholder og tvinger til interaktion. 

Og ja, det koster penge og tager tid. Du skal måske hyre én ind til at hjælpe. 

Men belønningen er flere salg, bedre omdømme og gladere kunder og besøgende. 

 

 



Del dette indlæg:









Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD