Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business



Peter Skjold Mogensen er Lektor på Copenhagen Business Academy med speciale inden for afsætningsøkonomi og detailhandel.

Peter har flere års erfaring inden for detailhandel, både som leder, men også i forhold til uddannelse, hvor han har udviklet og undervist på en lang række uddannelser, med fokus på detailhandel.

Derudover har Peter etableret RetailBooks, der er et specialforlag til detailhandlen. Forlagets primære formål er, at udvikle og udgive undervisningsmateriale, til brug i detailhandlen.

Peter underviser til dagligt på professionsbachelor i e-handel. 

Læs flere indlæg fra denne blogger

Talentudvikling starter med en stærk kultur!

Thursday den 26 October 2017 kl. 09:46

I disse år hvor detailhandlen er under kraftig forandring, er talentudvikling vigtigere end nogensinde før. Særligt i de store kæder, er der fokus på talentforløb.

I et homogent marked, hvor de fleste butikker efterhånden har de samme forudsætninger for at tilbyde de samme produkter og til stort set samme priser, er personalet og den personlige motivation, ofte den faktor, der skaber den største konkurrencemæssige fordel.

Hvorfor talentudvikling?

Talentudvikling er vigtig, fordi det er med til at udvikle og fasthold dygtige medarbejdere og ledere, der ønsker at gøre karriere inden for detailhandlen.

Talenterne har ofte et ønske om at udvikle sig personligt og fagligt i et attraktivt karriereforløb og dermed skabe sig en attraktiv karriere i detailbranchen.

Men hvordan skaber man et attraktivt karriereforløb, således butikken fortsat kan tiltrække motiverede medarbejdere og ledere?

Hvis man ser på talentudvikling og på hvilke butikker der klarer sig bedst i kampen om nye talenter- så er det ofte de butikker, der bygger på en solid kultur, der har de bedste forudsætninger for at skabe en succesfuld talentudvikling.

Butikkens kultur

Årsagen er, at flere af de kendte danske butikskæder, gennem mange år har opbygget en stærk kultur, der er attraktiv for nye talenter og dermed ligger til grund for succesfuldt talentudvikling.

En kultur der ofte er baseret på enkeltindivider(købmænd), der på baggrund af godt købmandsskab og arbejdsomhed, har formået at opbygget et butiksemperie, med enorm succes.

Købmændende og den etablerede kultur, står som lysende forbillede for opkommende talenter og udgør en uvurderlig motivation, for at skabe en karriere i detailbranchen.

Uddannelse er vigtigt

Men butikkens kultur står ikke alene.For at talentudviklingen skal lykkedes, skal der samtidig være en god portion kompetenceudvikling. F.eks. i form af kompetencegivende uddannelsesforløb, der gerne må være adgangsgivende til yderligere uddannelse.

Man vil tilhøre vinderholdet

Sidst men ikke mindst, så ønsker de unge talenter at tilhøre vinderholdet og se resultater ASAP.

Faktum er, at hvis butikken ”investerer i deres fremtid”, gennem udvikling og uddannelse, så kvitteres der ofte med loyale og arbejdsomme medarbejdere, til stor fordel for butikken.

Udfordringen er at få medarbejderne ombord – hvilket i høj grad afhænger af butikkens kultur og image i branchen.

Hvem vil ikke gerne være med til at opbygge og udvikle verdensomspændende milliardforretninger, f.eks. ved at sælge dagligvarer eller puder og dyner?

Det er denne vinderkultur, der i sidste ende er altafgørende, for et succesfuldt talentprogram.

LÆS FLERE INDLÆG FRA DENNE BLOGGER >>



Del dette indlæg:



Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD