Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
Michael Friis Møller er seniorrådgiver, med særlig fokus på Detail & Restauration, hos Meng & Company – Danmarks førende konsulenthus indenfor CX, kundeoplevelser og medarbejdermotivation.
Meng & Company hjælper dig og din virksomhed med at styrke ledelsesfundament, træffe beslutninger der mærkes og giver tryghed i hverdagen og i sidste ende skaber resultater ud over de sædvanlige.
Michael har været præget af detailbranchen siden barnsben, og har mere end 20 års erfaring fra den nationale og internationale scene. Han omsætter sin viden og erfaring til praksisnær træning, som gør værtskabet kommercielt.
Hvilken rejse sendes dine kunder på? ...og hvem er rejseleder?
Monday den 9 March 2020 kl. 15:04 ”Kunden i centrum” – det har vi da? Har vi ikk´?
Langt de fleste detailvirksomheder er startet med en ide! En ide om at kunne gøre noget markant bedre end de andre, det være sig service, service koncept, design indretning og måske bare lidt fra alle hylder…
Som årene er gået, er virksomheden vokset, opgavemængden øget, og kompleksiteten steget. Og i vores travlhed har vi måske helt glemt hvad det var vi egentlig ville! Glemt at kunden var i centrum i alt vi lavede og glemt at begejstre os over de mange gode kundeoplevelser vi skabte i starten. Vi har afdelinger som arbejder selvstændigt i silolignende forhold. I vores iver efter at passe vores arbejde, glemmer vi hvem vi egentlig gør det for.
Det kræver nok en god forestillingsevne, for det sker jo ikke hos jer? Men mon ikke du kan forestille dig en virksomhed, hvor det kunne ske?
Vi er kommet alt for langt fra kunderne. Vi har jo en afdeling som tager sig af kundens ønsker og forventninger. Det er dog sjældent de samme mennesker, som er ansvarlige for virksomhedens omsætning. Derfor forbliver det ofte et led i en ny kampagne- eller marketingstrategi. Arbejdet med at analysere, forstå og udvikle kunderejsen inddrager sjældent dem som har allerstørst indvirkning på den – personalet i butikkerne!
Hvornår har du sidst været kunde i din egen forretning? Eller været snarrådig og fået en uvildig til at gøre det, og give dig deres uforbeholdne mening; stille de undrende spørgsmål, give dig de kritiske observationer og komme med de potentielt nye vækstområder?
Hvornår har du sidst inviteret personalet i butikkerne til at deltage, når I drøfter kunderejsen – og det niveau af service I ønsker at levere?
Personalet, som i mødet med kunden kan skabe de magiske oplevelser…
Men storslåede kundeoplevelser hænger uløseligt sammen med medarbejderengagementet. Et personale der stortrives, leverer bedre oplevelser, omsætter for mere og tager større ejerskab for deres arbejdsplads.
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter