Dennis Clausager, detailfolk.dk
Dennis Clausager er stifter og ejer af detailfolk.dk og driver også fem tøjbutikker på Midt- og Sydsjælland. Er oprindeligt detailhandels-uddannet og siden hen Merkonom i markedsføring og organisation. Har i en lang detailkarriere haft stillinger som butikschef i blandt andet radiobranchen og sidenhen forskellige lederstillinger, blandt andet som kæde- og markedschef i Telia, inden han i 2006 slog sig ned som selvstændig.
Dennis blogger om stort og småt i detailbranchen, og er ikke bleg for finde den udfordrende eller skarpe kuglepen frem når der skal skrives.
Hvad kan vi danskere? Kun tage ved lære af Børsen…
Wednesday den 8 January 2014 kl. 11:39Det er sjældent at se et medie lykkedes med store kampagnesatsninger, som det i den grad er lykkedes før Børsen i det forgangne år.
En kombination af branding på meget højt niveau og det at stille spørgsmålstegn ved hele Danmarks professionelle grundlag og fremtid har iscenesat Børsen som et troværdigt og ansvarsfuldt medie. Og samtidig har avisen på denne måde sparket til debatten hos virksomheder, politikere og forhåbentlig andre ”dødelige” rundt omkring i landet. Stor respekt for idé, planlægning og eksekvering!
Og hvad har Børsen så opnået, og hvad kan vi andre så lære af Børsen? Mange ting! De har råbt (begavet) højt, involveret ALLE interessenter (både læsere, meningsdannere, politikere og virksomhedsledere), og fremfor alt gentagne gange fået skabt debat og sat tankerne i gang rundt om i det danske land.
Børsen har i mange år kåret Gazellerne i Danmark og har på den måde hyldet vækstpotentialet, og avisen sætter med ”Vi danskere” en tyk streg under dens format og betydning for Danmarks erhvervsliv.
Holdet på Børsen ført an af Anders Krab-Johansen har nu vist, hvad de kan. Hvad kan vi (andre) danskere så?
Vi kan som det mindste stille os selv spørgsmålene: Hvad kan min virksomhed? Hvad kan jeg? Hvad skal min virksomhed leve af om få dage, få år etc. Og så samtidig involvere alle relevante interessenter, som f.eks. kunderne (de vigtigste), kollegaerne, netværket, kort sagt; alle der måtte have en holdning til det, vi producerer eller skal leve af. For så til sidst at lægge eller revidere planen, der sikrer vor virksomheds fremtid, og dermed i større perspektiv også sikrer den danske velfærd: Uden virksomhederne, ingen arbejdspladser; ingen velfærd at falde i magelighedens søvn i.
Hvad gør vi danskere så nu?
”Vi danskere”, og i særdeleshed os i service- og detailbranchen, har i hvert fald behov for at stille os selv en række af disse spørgsmål og handle for at sikre egen fremtid.
Jeg vil i hvert fald tage ”hvad kan vi danskere” (læs: hvad kan og vil jeg selv) med mig ind i 2014 som inspiration. Hvad gør du og din virksomhed?
Du ønskes et rigtigt godt nytår og et forhåbentligt fantastisk 2014!
Læs flere blogindlæg her.
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter