Mig og min butik
10 nøgletal om e-handel
(C) Sidens indhold er leveret af FDIH og må kun gengives med tydelig kilde og/eller link til sidenFDIH
FDIH arrangerer inspirerende seminarer og konferencer, samt tilbyder en bred vifte af services, helpdesks og rabataftaler - alt sammen med fokus på at optimere din webshop.
Besøg FDIH her.
Relaterede artikler
Det er altid vigtigt, at du kender dine kunder og dit marked. FDIH (Foreningen for Dansk Internethandel) hjælper dig her med nøgletal, du kan bruge til din forretningsplan på nettet.
Jo bedre du kender dine kunder og markedets behov, des bedre kan du tilpasse din netbutik målgruppen og forhåbentlig øge konverteringen.
FDIHs Dansk e-handelsanalyse giver dig mange af de nøgletal, du skal bruge for at kunne lave din forretningsplan.
Her er 10 nøgletal for dansk e-handel:
1. E-handel udgjorde 17 % af det samlede danske forbrug i 2013.
2. Danskerne handlede for 62,4 mia. kr. på nettet i 2013. Det er en stigning på 14 % i forhold til 2012.
3. Danskerne foretog 106 mio. handler i 2013. Der blev handlet 90 mio. gange i 2012
4. Danskernes køb på nettet i udenlandske netbutikker er steget fra 12,5 mia.kr. i 2012 til 17,2 mia. kr., i 2013 altså en stigning på 36,3 %.
5. Første skridt til handel i fysisk butik er – internettet. 6 ud af 10 danskere (63 %) bruger ofte eller meget ofte nettet til at undersøge varer, før de køber i en fysisk butik..
6. Når et køb fortrydes, og kunden sender varer retur, sker det oftest inden for tøj, sko og smykker. 1 ud af 10 handler (10 %) inden for denne varekategori sendes retur.
7. Ingen impulskøb. Kunderne planlægger e-handel. 8 ud af 10 (78 %) har planlagt deres køb på nettet, før de lægger en vare i den elektroniske indkøbskurv.
8. Vejen til nye netbutikker. Sociale medier og tilbudssites har fået større betydning for kundens valg af netbutik og varer, men 6 ud af 10 danskere (62 %) bruger fortsat søgemaskinerne til at finde frem til en ny netbutik.
9. Tablets vinder frem – især i børnefamilier. Hvert 7. køb (14 %) bliver foretaget på en tablet, mens mobilen mest bruges til at tjekke varer. Det er dog fortsat PC’en, som bruges i 4 ud af 5 køb på nettet (81 %).
10. Der er forskel på mænd og kvinder. Kvinder køber oftest tøj, mændene køber i højere grad IT og elektronik. Mændene søger ofte informationer på nettet, mens kvinder lytter mere til omgangskredsen.
Sidens indhold er leveret af ekstern partner, og detailfolk.dk påtager sig intet juridisk ansvar for indhold eller ordlyd.Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter