Mig og min butik
-
» Salg og mersalg i butikken
-
» Gør butikken salgsklar hver dag
- » EFU - Fordele og udbytte for kunden
- » Mere effektivt salg med BALA-modellen
- » Sådan håndterer du indvendinger
- » Lær at forstå kundernes købssignaler
- » 10 gode råd til daglig salgstræning i butikken
- » Nå dine mål med disse tips
- » Gode spørgsmål sikrer salg og gode kundeoplevelser
-
» Gør butikken salgsklar hver dag
- » Trivsel
- » Webshop
- » Uddannelse
- » Regler og lovgivning
- » Indretning og kundeoplevelse
- » Ledelse i detail
Gør butikken salgsklar hver dag
(C) Sidens indhold er leveret af detailfolk.dk og må kun gengives med tydelig kilde og/eller link til sidenOm detailfolk.dk
Detailfolk.dk er samlingsstedet for dig der interesserer dig for detailhandel eller retail, og her finder du nyheder, tendenser, debat, samt tips og gode råd til din detailhverdag.
Detailfolk.dk er stedet for alle detailansatte, uanset funktion eller branche.
Læs mere om detailfolk.dk her.
Andre gode tips
Når man opholder sig mange timer og dage det samme sted, er det nemt at overse ting man ellers normalt ville lægge mærke til hvis man besøgte andre. Det kan være støv, fedtfingre, slidte paneler, en manglende liste og meget andet. Det kalder man populært at være ”hjemmeblind”.
Risikoen er derfor også stor for at man bliver hjemmeblind i sin butik, og dermed glemmer at lægge mærke til det åbenlyse som dine kunder sikkert lægger mærke til. Og man kan måske også blive ”hjemmeblind” på det mentale daglige salgsfokus. Men det gælder jo sikkert kun for konkurrenten - eller hvad?
Stil dig selv spørgsmålene: Ville du selv handle i din butik i dag? Og hvad vil du gerne sælge?
Her er gode råd til, hvordan du gør din butik salgsklar hver dag:
Er butikken indbydende?
- Betragt butikken udefra og indefra med kritiske øjne hver morgen
- Er der rent? (kig også lige langs panelerne)
- Puds dør, dørhåndtag og disk, samt kasse- og dankortterminal hver morgen
- Støvsug eller vask gulvet ofte, gerne dagligt (specielt i vinterperioden)
- Skal vinduerne eller gadeskiltet pudses?
- Trænger gadeskiltet eller vinduerne til ny udstilling eller tilbud?
- Hvornår er dine facadeskilte sidst blevet rengjort? (specielt vigtigt for strøgbutikker)
- Er der kommet grafitti på facaden? (vælg om muligt facadefarve der nemt kan males over)
- Hvor mange pærer trænger til at blive skiftet?
- Er alle varer pænt eksponeret, og er der priser på alle varer?
Hvad er dagens salgsfokus?
- Sæt dig et mål og tag f. eks. en morgenbrief med kollegerne: Hvad skal I sælge i dag?
- Afspejler gadeskilt og vinduer dagens eller periodens salgsfokus- og mål?
Andre detaljer, der kan øge salget eller den gode oplevelse
- Hvorvidt afspejler impulsområder og disk, samt A-placeringer i butikken jeres salgsfokus?
- Husk altid åben dør (hvis muligt)
- Hvilken musik spiller I? (Matcher det målgruppen? Kører der reklamer for konkurrenten?)
Tip: Få engang imellem venner eller bekendte til at vurdere din butik som kunder, og brug deres input til at optimere eller justere på indretning, vinduer, eksponering eller oplevelsen generelt.
Sidens indhold er leveret af ekstern partner, og detailfolk.dk påtager sig intet juridisk ansvar for indhold eller ordlyd.Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter