Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Talentudvikling starter med en stærk kultur!"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Sådan giver du butikken et hurtigt løft

(C) Sidens indhold er leveret af Stine Grubbe fra retail REBEL og må kun gengives med tydelig kilde og/eller link til siden

Retail REBEL

Retail Rebel er stiftet af Stine Grubbe, der som detailansat, som butiksejer, som kommunikationspassionist og konceptudvikler, og fra den allervigtigste vinkel; som købeglad og købedygtig kunde, har haft retail i blodet i mere end 20 år.

Rebellen Stine vil som konsulent og praktiker gerne inspirere og vise butikker, personale og butiksejere, hvordan der er plads i detailmarkedet til de forretninger der gør sig umage. Alt sammen under devicen: ”Du kan gøre meget mere end du drømmer om. Selv! Endda revolutionere din forretning.”

Retail Rebel skaber visuel konceptudvikling for detailbranchen, og holder foredrag og workshops.

Læs mere om Retail Rebel her.

Hvornår har du sidst taget en kritisk og ærlig tur rundt i butikken? Sådan en runde med kritiske ’mor-briller’ på, hvor du kigger på butikken – salgsarealet som kunderne møder – med kundernes øjne. 

Når vi går rundt i det samme miljø – ude og hjemme – bliver vi alle blinde på det, der ikke fungerer. Vi vænner os til rodet, lægger ikke mærke til fedtfingrene på disken eller skraldespanden, der står det mest ucharmerende sted. Glemmer at kigge efter døde fluer og spindelvæv i vinduerne osv.

Prøv denne lille, men uhyrligt effektive øvelse og øjenåbner:

Tag dit kamera, evt. bare mobilkamera, og gå rundt i butikken og tag en masse billeder. Rigtig mange. Af alle hjørner og kroge i butikken, vend kameraet op mod loftet og tag billeder i ’knæhøjde’ osv.

Load så billederne over på din computer (så du får en lidt større skærm). Er alt så godt, som du håbede? Eller er der plads til forbedringer? Hvis du ser et par ting, du ikke er helt imponeret over på dine billeder, så ser dine kunder dem også - bare 10 gange værre!

Hvis der er plads til forbedringer, får du her 5 overraskende, effektive løft til butikken, som du kan starte med at gennemgå:

1: Ryd op og gør rent!

En rodet, støvet og snavset butik er der ingen kunder, der har lyst til at gå rundt og ose i.

2: Inventarrunden

Hvordan ser dit inventar ud? Pænt og nydeligt som da du købte det, eller er det mon skrammet og mange tilkøb har resulteret i, at du efterhånden har mange forskellige typer stående, og ja, det ser ærligt talt lidt rodet ud. Du behøver selvfølgelig ikke udskifte al inventar for at få en flot butik. Overvej at male dem alle, så de har samme farve - mere skal der ikke til.

3: Toiletter og baglokaler

Hvis du nogle gange har kunder, der kommer ud i baglokalet eller låner toilettet, så skal du naturligvis sørge for at baglokale og toilet er pænt (måske endda lækkert!), rent og præsentabelt. Det er brandærgerligt at have gjort sig umage med butikken og så falder det hele fra hinanden, når gæsterne kommer ud bagved.

4: Salgsdisplays

Hvis du bruger salgsdisplays (POS) o. lign. fra leverandører, så vær kritisk med dem. Hvis de ser lidt slidte, solblegede og bedagede ud, er det ud i nærmeste container med dem. De trækker både produkter og butik ned.

5: Gør plads til inspirationen

Find plads til at vise varerne frem på en mere inspirerende måde. Hav små salgsøer og fokuspunkter i butikken, hvor du viser produkter på en livsstilsbaseret måde. Det må meget gerne være et lille overskueligt område, så det er hurtigt og nemt at udskifte. Jo hyppigere du skifter dem, jo mere vil kunderne opleve, at der ’sker noget’ i din forretning. 

Sidens indhold er leveret af samarbejdspartnere, og detailfolk.dk påtager sig intet juridisk ansvar for indhold eller ordlyd.



Del denne side:






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD