Zalandos omsætning vokser markant
Den tyske modeforhandler på nettet Zalando brager ind i 2016. Første kvartal viser vilde vækstrater.
Zalandos omsætning voksede til næsten 6 milliarder kroner i første kvartal af 2016. Det skriver Zalando i en pressemeddelelse.
Det tyske firma, der sælger tøj, sko og tilbehør på nettet i 15 lande i Europa, oplever derfor en vækst i omsætningen på 23,7 procent. Det betyder, at Zalando fastholder sin forventning om at få omsætningen til at vokse med 20-25 procent for hele året.
Overskuddet var dog ikke lige så højt som ventet. Resultatet før renter og skat (EBIT) endte på 20,2 millioner euro, svarende til 150 millioner kroner. Sammenlignet med EBIT fra første kvartal 2015 på 29,1 millioner euro, er der tale om et fald på 30,5 procent.
Zalando er lige nu i gang med en strategi, hvor firmaet bruger mange penge på at udvikle IT-infrastrukturen i forretningen.
- Vi presser på på flere fronter. Vi leverer både på vores langsigtede platformsstrategi og vores vækstplan, udtaler Rubin Ritter, der er medlem af Zalandos bestyrelse, i pressemeddelelsen.
- Vores kerneforretning udvikler sig også stærkt, og vi fortsætter med at vinde markedsandele, fortsætter han.
LÆS OGSÅ: Nyt dansk site vil være møbelbranchens svar på Zalando
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter